Otrött unge ♥

Emma har äntligen somnat, häromdagen ville hon inte sova så hon var vaken till klockan ett på natten - dock var hon i sängen hela tiden men gjorde allt för att hålla sig vaken. Trodde det skulle bli lika ikväll, hon sjöng, dansade & lekte & tiden gick. Hon var upp en sväng när C tog en paus i jobbandet också, hon har ju kommit på hur man klättrar ur spjälsängen nu så då skulle hon få igång oss också. Vi dansade & lekte lite innan C skulle fortsätta jobba & då fick hon lite mera välling för att förhoppningsvis somna. Men nej, det dröjde tills för en stund sedan innan det blev tyst på rummet så nu sover hon äntligen!
 
Idag har vi inte gjort så mycket jag & Emma, jag vaknade med sån smärta i nacken/höger skuldra igår så jag knappt kunde röra armen & det sitter i idag också. Jäkla bäddsoffa som gör att man känner sig mörbultad varje morgon! Vi ska ta & kika på en säng istället, även fast vi inte har ett sovrum i nuläget så får vi kasta bort den där elandiga soffan som varken är skön att sitta eller ligga i. Så då blir det säng i vardagsrummet istället tills vidare, längtar dock till större så vi kan ha ett eget sovrum igen.
 
Snart är det alla hjärtans dag också, har hintat lite till C om vad jag skulle vilja ha så får väl se om han fattat vinken detta år - har ju gått bet alla tidigare år så mina förhoppningar är inte sådär jättehöga, haha ;) Pysslade lite med Emma i helgen, vi har målat & grejat. Jag målade lite stämpelmotiv så jag kan ta & pyssla ihop lite kort någon dag, dock gick hälften av motiven åt efter att jag var nöjd med dem & Emma tyckte de skulle ha lite mera färg. Blev några streck här & där och hon var mycket nöjd medan mamman var mindre nöjd. Kul är det iaf att kunna sitta & pyssla med henne, vi satt nästan en hel dag & bara målade :)
 
Nu blir det lite filmmys med C innan vi ska sova ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0