Fiske & eget företag

Lyckades riktigt bra med fisket häromdagen, fick en liten firre på första kastet, haha! Men den var så liten så den fick åka i ån igen för att växa på sig :) Efter det lyckades jag få en till fisk som var större så den behöll vi. Båda två var abborrar den här gången, vi stack oss rejält på ryggfenan både jag & Christopher :(

Jaja, iaf var jag & Odin nere vid ån & fiskade igen dagen efter medan C var på jobbet - och då fick jag en STOR fisk! Det var en Asp, visste inte ens att det fanns en fisk som hette det innan jag flyttade hit till Uppsala, lite kul med tanke på att jag heter det i efternamn ;D Aspen är Upplands landskapsfisk.

Sedan har både jag & C tänk starta egna företag nu, vi har pratat om det länge men det har inte blivit av eftersom vi båda pluggade tidigare & då får man inte rätt till studielån & massa krångel. Hursomhelst så har jag ju testat lite smått innan på hobbynivå att sälja smycken & kort som jag gjort själv så nu tänkte jag sätta igång på riktigt med marknadsföring & hela skiten, haha!

Ska kika lite på blanketterna till skatteverket & bolagsverket senare med Christopher :) Här är iaf lite bilder som jag har tillgång till just nu på grejor jag gjort tidigare:

fem år tillsammans ♥

Igår var det hela fem år sedan jag var nere i Sundsvall & hälsade på Christopher, fem år sedan han & jag blev till vi. Jag var så lycklig den dagen, hade väntat hela sommaren med att bli tillsammans eftersom vi inte riktigt visste hur det skulle fungera när han åkte från Östersund för att fortsätta plugga efter sommarlovet. Men jag jobbade så mycket jag kunde varje vecka för att kunna åka ner varje helg :)

Fem år, helt otroligt vad tiden gått fort! Lillasyster var bara ett litet knyte & jag förstår att hon tror att Christopher alltid funnits i familjen - hur skulle hon kunna tro något annat? Jag är glad att jag haft honom vid min sida de här åren, vi har gått igenom så mycket tillsammans. Skrattat & gråtit, stöttat varandra genom alla svårigheter som tyvärr har funnits under flera år. Det vi har är bra, vi har byggt upp så mycket tillsammans. Livet är inte en dans på rosor men med Christopher vid min sida är mitt liv så nära en dans på rosor det någonsin kan komma

Tillsammans är vi starka, tillsammans ska vi klara alla hinder som vi kan tänkas stöta på under livets gång. Jag älskar dig Christopher Olofsson

tjugofjärdeseptembertvåtusenfem - tjugofjärdeseptembertvåtusentio

~ fler år ska det bli ~

Ingenting.

Tänkte skriva av mig lite men det blev bara total blackout i hjärnan när jag skulle sätta igång. Har inte hänt så mycket alls senaste dagarna, är fortfarande inte helt kry & är supertrött hela tiden..

Fick min lönespec idag, tjänade visst dubbelt så mycket än jag trodde det skulle bli eftersom jag bara jobbade halvtid från början :) Så det var ju en rolig överraskning!

Nu ska vi nog ta & se en film jag köpte igår som Christopher ville ha, sedan blir det nog sängen.

Nyfixat hem!

Hade ingen röst imorse när Christopher väckte mig, usch & fy! Hoppas halsen är bra imorgon, går inte att jobba som försäljare om man inte ens kan prata :P

Var iaf iväg igår & inhandlade en dammsugare att ha här i husvagnen. Blev även en symaskin som jag velat ha superlänge! Så nu kan vi fixa nya gardiner & annat kul :)

När vi kom hem skickade jag iväg Christopher för att fiska medan jag städade & bäddade med våra nya sängkläder. Blev supersnyggt & C tyckte det var helt annorlunda i hela vagnen!

Vi köpte även 4 spotlights som vi monterade upp under skåpen ovanför köksbordet, blev skitbra! Så nu har vi bra ljus även på kvällen/natten. Lagade även en skåplucka som gick sönder för ett tag sedan..

Efter det tog vi varsin välbehövlig dusch & sedan blev det middag. Efter det kom vi på att vi ville se hur det gick i valet på TVn men vi hade ingen antennsladd så då åkte verktygen fram igen & vi byggde ihop en egen av några andra kablar! Ibland är det riktigt bra att vi har pluggat elektronik både jag & Christopher ;)

Har städat lite till här idag, inne på toan & bland alla kläder :) Så nu är det snyggt & städat överallt! Skulle ta & städa hos kaninerna också men det är så kallt ute idag & eftersom jag är sjuk vill jag inte riskera att det blir värre så jag väntar till imorgon istället.

Sjuk.

Vaknade med sjukt ont i halsen idag, kunde inte prata så jag & Christopher klev upp direkt & drack varmt te med honung.. Kan snacka nu iaf men har fortfarande ont :(

Var på IKEA igår & köpte sängkläder till husvagnen, blev supernöjd! Vi hittade skitsnygga sängkläder så det blev 3 st av dem eftersom vi har både dubbelsängen + överslafen :) Kostade dock en hel del, men Christopher har ju IKEA-kortet med kredit sedan förra året när vi köpte ny säng till lägenheten i Odensala ;)

Farligt det där med krediter ändå, lyckades ju bli skyldig Christopher 20.000 för flera år sedan efter vi köpte Odin & jag köpte moppen! Det blir så lätt att man tänker att "jo, men det där kan jag köpa på kredit" för man inte betalar direkt.. Minns när vi hade tagit ut pengarna till moppen & skulle gå till affären där den såldes. Jag vågade inte hålla i pengarna så Christopher fick ha dem i sin innerficka på jackan & typ var 10:e meter frågade jag om de låg kvar, haha!

Jaja, vi ska iväg snart igen & käka frukost på IKEA & sedan fixa lite mer till husvagnen. Behöver en dammsugare bla, det behövs när man har 5 djur ;) Eller ja, det är ju bara Odin som bor inne med oss, kaninerna bor i uteburarna i förtältet

mattes & husses älskling

Hemma igen!

Kom hem till Uppsala i tisdags kväll, vart rätt sent innan jag var hemma med alla djur. Christopher hade redan hunnit lägga sig men det gjorde inget för han var iaf fortfarande vaken :)

Igår åkte vi & bytte ut fiskespöet som hade gått sönder när C fiskade under tiden jag var i Östersund. Passade även på att köpa ett till lite bättre spö så vi kan fiska samtidigt båda två ;) Var rätt trött hela dagen för både jag & C vaknade tusen gånger under natten pga spöregn, och då snackar vi verkligen SPÖREGN!

Christopher hade tur & lyckades få en fisk direkt! Sen fick vi inget mer så vi gick hem igen.

Jag var snäll & bjöd på middag & Christopher valde att vi skulle grilla så så blev det! Kokade även fisken & den var supergod, mums!

Har fått ont i halsen också, blev nog smittad av syster under helgen när jag var där.. Idag skulle Christopher stanna kvar på jobbet för det skulle bjudas på pizza & öl så därför lämnade han bilen hemma. Dock fick jag kliva upp klockan 6 för att skjutsa honom till busshållsplatsen eftersom han inte visste var den låg ;p

Kom på att det vore coolt om vi gifte oss i Uppsala domkyrka medan vi väntade på bussen också! Har ju alltid velat gifta mig i Hotagen eftersom jag & Terese döptes där men nu skulle det passa bättre här eftersom vi har flyttat hit till Uppsala :D Skulle vara en upplevelse som hette duga iaf eftersom kyrkan är så fruktansvärt stor & framförallt vacker.

Vi får se hur det blir, måste ju först & främst hitta boende. Vi vill ju inte att våra barn ska behöva bo i husvagn hela livet ;)

Inställt.

Rättegången blev inställd för den tilltalade inte dök upp. Lyckat, blir en ny resa framöver för mig på 100 mil då.. Fick dock vet att det finns ett till vittne & det var ju iaf bra. En granne som tydligen hörde händelsen så då har jag ju en till som kan styrka min berättelse.

Ska fixa lite nu sen kommer Annika upp en sväng. Blir tacos senare också innan tåget går :)

Trött & slut.

Skulle kika på film med mamma nu ikväll men blev så trött att vi fick avsluta film-tittandet efter ett tag. Ska göra mig iordning för natten nu & sedan blir det SOVA! Ska upp tidigt imorgon & packa det sista innan rättegången kl. 10. Syster ska mysa nere hos Annika medan jag & mamma åker, de skulle käka frukost & kika på någon Disney-film ;)

Mormor, moster & Joel kom hit i eftermiddags & så följdes vi åt ner till Anders, Viola & Annika där det bjöds på tårta för att fira att jag & Annika har lyckats bra på våra jobb :) Najs!

Får se om jag hinner träffa någon mer imorgon innan jag tar mitt pick&pack till Uppsala, blir nog inte mycket tid till övers för vi ska försöka hinna äta lite tacos här hos mamma innan tåget går..

Jaja, nu väntar min sköna, varma säng så ska lägga mig strax. Blir dock bättre imorgon när jag får krypa ner hos Christopher när jag kommer hem <3

De hénne räck int´

Haha, Joel klippte ihop ett filmklipp med mamma från för någon helg sedan när de firade mormor, mamma tar en snus & ser missnöjd ut över att det är så lite kvar i dosan! Har lagt upp klippet på facebook: http://www.facebook.com/liiten89 :)

Har städat åt Kitty nu så nu har hon det rent & fint. Nu blir det ut till kaninisarna en sväng & sedan ska jag säga hej till Annika som kom från Göteborg idag :D

Imorgon blir det hem till Uppsala igen!

Ska städa kaninburen idag, packa ihop lite pyssel som jag ska ta med till Uppsala, leta upp något som jag & Christopher kanske kan sälja för att få ihop lite snabba pengar & även försöka hitta alla smycken jag gjort för C ska hjälpa mig att fixa en hemsida igen :)

Jag är så tacksam att du finns Christopher, du är den som jag alltid kan lite på, du är den som alltid hjälper mig. Du är den som alltid finns där för mig när jag behöver dig som mest! Tack för att du finns, du är min bäste vän - min livskamrat & jag ser fram emot att dela varje sekund av mitt liv tillsammans med dig <3

Hade lite mys med mamma & lillasyster igår, vi såg på Kalle & chokladfabriken. Mamma hade inte sett den innan & hon tyckte den var superbra, haha! När syster hade somnat var det meningen att jag & mamma skulle kika på en skräckis men båda var så trötta att det blev en tidig kväll istället :)

Imorgon blir det upp tidigt för att fixa allt inför resan hem till Uppsala, rättegången börjar kl. 10 och jag åker hem med tåget vid 17 så det kan bli stressigt däremellan om jag har otur! Jaja, har varit skönt att träffa familjen några dagar nu iaf - Men längtar järnet efter C nu så det ska bli skönt att få komma hem till honom igen <3

Jag saknar & älskar dig!

Har haft svårt att sova inatt, saknar Christopher redan - trots att jag bara varit i Östersund i 2 dagar. Men det beror på att han var borta i två veckor innan mig så det blir nästan 3 veckor på rad utan honom nu! Men på tisdag bär det hemåt igen iaf så då blir vi hemma båda två :)

Jag känner mig som tryggast med honom vid min sida, somnar allra lättast med hans arm omkring mig & vaknar inte under natten när jag vet att han finns där bredvid. Jag mår så bra med Christopher, han är det finaste jag vet <3

Jag älskar dig Christopher Olofsson, är så glad att jag träffade dig den där sommaren 2005! Den lyckligaste dagen i mitt liv var när vi två blev en & den lyckan har redan varat i fem år nu, ser fram emot många fler.

Tjugofjärdeseptembertvåtusenfem <3

Fullspäckat i augusti, nytt liv i september!

Har hänt en hel del sedan jag skrev sist. Har inte haft tid att skriva + att vi inte har haft dator med Internet på länge! Flyttade alltså till Uppsala den 30:e juli & började på mitt nya jobb den 2:a augusti :) Trivs superbra på jobbet, det har gått mycket bättre än vad jag först trodde. Har trevliga jobbarkompisar & det händer roliga saker varje dag på jobbet :) Jag var visst riktigt bra på att sälja, jobbar på två olika projekt varje dag tillochmed.

Vi tog & köpte en husvagn jag & Christopher, så den har vi bott i sedan den 8:e augusti till&från. Hade ju Viktors lägenhet i Flogsta under nästan hela augusti men efter han kom tillbaka till Uppsala så har vi bott i husvagnen på heltid :) Det har fungerat mkt bättre än jag först trodde att det skulle göra, det finns faktiskt inget att klaga på. Visst, det är lite litet men det duger utmärkt eftersom vi ändå jobbar hela dagarna båda två.

Vi bodde på en camping i Siggefora först, flera mil utanför Uppsala. Det fungerade inte så bra eftersom det inte gick så mkt bussar därifrån så jag hade problem att ta mig till & från jobbet. Men det fixade vi i söndags, då tog vi husvagnen till Fyrishov camping mitt i stan istället så nu har jag gångavstånd till jobbet :)

Christopher var i Östersund i två veckor under augusti & när han kom hem till Uppsala igen hade han med sig två av mina kaniner, Ninis & Brownie <3 Mina sötnosar!

Igår åkte jag & Odin till Östersund efter jobbet, ska på rättegång på tisdag - pga gubben som hotade mig & Odin i julas när vi bodde i Odensala! Jag ska ta med mig mina två andra kaniner, Klampe & Anastacia, när jag åker hem till Uppsala på tisdag eftermiddag <3

Har myskväll med syster nu <3 Blir film strax & sedan blir det nog sängen.. Gillar mitt liv som det ser ut just nu, faktiskt!