Alla ♥ dag

Ja då var det snart slut på denna veckan, fortsätter mitt jöbbsökande utan resultat än så länge. Fått några få mail från ställen jag sökt men då har det antingen varit tack för att jag sökt eller mail om att tjänsten gått till någon annan. Nu har jag ju inte sökt så länge men jag hoppas jag hittar något snart så jag får in lite pengar, har inte haft företaget rullande nu eftersom jag måste lägga ner för att kunna få stöd från ams när ungdomsgarantin sätter in om jag inte lyckats hitta något innan dess. Hade tur att jag inte hunnit fylla 25 än för då hade jag inte skrivits in som ungdom, alltid något att luta sig mot ifall jag inte hinner få ett jobb innan maj.
 
I fredags firade vi alla ♥ dag efter att Emma hade somnat. For iväg på eftermiddagen & köpte lite vin, öl & fixade ostbricka framför en film - mycket mysigt ♥ Såg en jätterolig film "Horrible Bosses" och jag skrattade nästan hela filmen igenom, helt klart en sevärd film för er som inte har sett den!
 
Emma pratar allt mer här hemma, hon är så duktig & hjälper till med allt. Djuren kollar hon varje dag, kikar så de har vatten & om kaninerna har mat. Saknas något kommer hon med vattenflaska/matskål för då ska det fyllas på, gullunge ♥ Hjälpa till med maten har hon börjat vilja göra också, står gärna på en stol bredvid mig & vill prova allt som jag gör - Gärna provsmaka lite också medan vi skär grönsaker osv :) Är så oerhört lycklig över att vi fått en sån fin liten pigg & glad tjej, hon förgyller verkligen mina dagar!
 
Vi var ute en sväng häromdagen så Emma fick leka lite i lekparken, har varit dålig på att gå ut i vinter så det tyckte hon var kul! Hon skrattade så hon tjöt när hon gungade & skorna rörde vid snön. Vi avslutade lekandet med att ligga i den stora gungan på gården utanför en stund & då låg hon alldeles tyst & stilla, vi njöt nog lika mycket båda två ;)
 
C jobbar på som vanligt, ser honom inte så mycket förutom när vi äter & en stund innan Emma ska sova då han kommer ut för att umgås med henne innan vi nattar. Värmer så gott i hjärtat när vi lagt henne & man får en slängpuss & ett "datti datti". Älskade underbara unge ♥
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0