Snart slut på helgen!

Jaha, då går helgen mot sitt slut ännu en gång då.. Uppskattar helgerna så mycket mer nu när Emma finns här hos oss, vill ju spendera hela dagarna med henne & jag är lyckligt lottad som faktiskt kan göra det så ofta. Nu när hon är äldre tycker hon det är supertrååååkigt när jag måste jobba, brukar jobba bort så mycket jag kan medan hon sover men ibland krockar det med annat eller så hinner jag inte klart så då måste jag ju jobba även när hon är vaken. Hon kommer med leksaker & lägger i mitt knä - Ropar, dansar, ja allt hon kan för att få min uppmärksamhet. Ofta tar ju allt mycket längre tid just för att jag blir avbruten hela tiden i det jag gör så jag måste börja om från början igen.. Men som sagt, många gånger går det bra att få jobbet gjort medan hon sover.
 
Idag tänkte jag ta upp en kartong med leksaker från källaren, vi ska packa bort leksaker hon vuxit ifrån & rensa ut lite bland de övriga för hon har alldeles för mycket. Blir bara stökigt när hon letar något & så lessnar hon istället & vill inte leka alls. Så det blir nog bättre både för mamman & Emman med mer ordning bland leksakerna ;) Hon har bla en helt ny docka nedpackad som hon fick vid nyår när vi var i Sthlm, då var hon för liten för att leka med den men nu älskar hon ju dockor så då passar det ju bra :) Sen har hon alldeles för mycket gosedjur, det räcker med några i sängen som hon gillar att gosa med när hon är trött men de övriga åker ner i källaren sålänge för de står bara & samlar damm (och HUNDHÅR!)
 
Ja så ser dagens planer ut, ska ner  i förrådet direkt & hämta kartongen så det inte blir bortglömt alltihop ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0