Mor & dottermys

C åkte till Östersund i fredags & syster kom hit över helgen för att hålla oss sällskap. Vi hade tid att umgås & mysa lite, sånt som är svårt att hinna med när det är 20mil mellan oss. Malin kom över på lördagen & pysslade hela dagen, vi hann med några kort tillsammans :) På söndagen var det dags för syster att åka hem igen så vi kikade på stan ett tag innan tåget gick. Sen har jag & Emma varit ensamma med djuren & haft tid för massa mys, bus & lek. Idag har Christopher fyllt år & vi sjöng för honom på skype men får fira honom ordentligt när han kommer hem igen imorgon :)
 
Blev riktigt rädd på eftermiddagen för Emma gjorde illa ena armen. Hon skulle klättra upp i soffan, sträckte ena handen mot mig så jag tog tag i den & när hon skulle dra sig upp knäckte det till & hon skrek rakt ut med världens skräck i ögonen! Jag blev så rädd & tänkte direkt att något säkert var brutet. Ringde sjukvårdsupplysningen som tyckte jag skulle åka in eftersom hon inte ville röra armen så jag ringde Malin som skulle komma direkt för att skjutsa oss till akuten. Dock började Emma lugna ner sig efter ett tag & började röra armen igen utan problem så vi skippade akuten för denna gång. Skönt att det inte blev något allvarligt, mammas lillhjärta som blev så rädd ♥
 
Malin kom hit ändå & det blev lite prat över lite mat istället medan Emma busade omkring. Hon lärde sig att låtsas-snarka också, lillvännen ♥ Har haft ont i huvudet i flera dagar, riktigt jobbigt! Tror det kom från nacken i början för jag har haft ont i den & även varit stel men idag tror jag det kan ha berott på lågtrycket. Det lättade efter att regnet kom så nu njuter jag av att slippa huvudvärken & hoppas det håller i sig.
 
Imorgon hoppas jag hinna borra upp lite kabellister innan C kommer hem, lovade att fixa det men har inte haft orken de här dagarna så får ta det när jag vaknat. Går ju fort när man väl sätter i gång & Emma är riktigt duktig med att hjälpa mamma med alla hushållssysslor här hemma :)
 
Ska försöka lägga mig i tid ikväll, igår var jag så trött så jag somnade framför tvn men det är ingen skön sömn när man vaknar & sitter jättekonstigt i soffan så man har ont i hela kroppen så ska låta blir det idag ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0