Black Friday!

Man skulle ha varit i USA nu när thanksgiving & black friday varit, har satt upp det som ett av mina mål i livet - Någon gång ska vi åka dit, så är det bara!

Har haft en lugnt dag tillsammans med Emma idag, inte en enda order att packa så blev inget jobb på hela dagen.. tyvärr, men dock skönt att kunna njuta av en hel dag med mitt underbara lilla hjärta ♥ Sökt lite fler jobb denna veckan, hittat några deltidsjobb & det skulle fungera fint så jag får umgås med familjen & ha företaget igång samtidigt.
 
Var även iväg & tog nya prover på sköldkörteln idag, fick veta i början av veckan att proverna jag tog i januari (!) var helt åt skogen men ingen har sagt att jag ska justera medicinen så det har jag inte gjort utan kört på samma dos sedan dess. Jag har funderat över varför jag skulle äta så låg dos nu helt plötsligt men det är lätt att lita på vad läkarna säger utan att ifrågasätta. Får bli slut på det nu, kommer fråga om allt så jag vet exakt hur de tänkt så jag vet till 100% att jag äter rätt dos!
 
Imorgon kommer Malin hit på en pysselkväll, hon kommer vid middagstid så vi kan pyssla när Emma lagt sig så jag kan fokusera på det jag gör ;) Vi ska göra pizza, har gjort egen pizzasallad idag som blir underbart god! Sedan skulle jag förbereda pizzadegen för jag tycker den blir mycket lättare att baka ut om den legat över natten. Började göra degen efter receptet, tycker degen känns lite väl blöt & kommer till punkten "tryck små gropar med fingertopparna & sätt ner oliverna" ? Åh, då har jag tagit fram det rätta receptet men följt ett annat så det blev en omgång focaccia också, haha!
 
Jaja, så kan det gå :) Inte lika kul som något jag lästa på fejan för en stund sedan. En jag känner i Östersund skulle ta bussen så hon tar sin påse & går mot bussen. Medan hon går tycker hon att det luktar konstigt till & från. Hon kliver på bussen & sätter sig tillrätta, ska ta upp sin snusdosa ur påsen för att ta sig en snus & inser då att hon istället för påsen med sina grejor tagit en soppåse! Hahaha, jag skrattade seriöst så jag grät när jag berättade för Christopher vad som hänt :D Såna saker som man kan skratta gott åt länge, ingen skada skedd men sån jäkla kul grej att göra fel!
 
Emma sover sedan någon timme tillbaka så jag ska bara fortsätta att ta det lugnt inför morgondagens pyssel. Var på 1½ årskontroll i onsdags med Emma, hon följer fortfarande sin egen viktkurva under snittet men har börjat skjuta i höjden. Tror hon har Christophers gener, skönt om hon slipper mina viktproblem. Jämförde min & Emmas vikt/längd när jag var i samma ålder, jag vägde 15kg & var 75cm lång medan Emma väger 11kg & är hela 83cm lång :) Gissar på att hon växer om mig i tonåren ;)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0