När allt blir grått & trist

Vilken utmattande dag. Jag vaknade & hade massa missade telefonsamtal, kände direkt att något inte stod rätt till. Ringde mamma men fick inget svar så jag kollade om någon skrivit något på facebook medan jag gjorde välling till Emma. Annika hade skrivit att Fredrik inte klarade sig, det knöt sig i magen & mitt hjärta gjorde ont - på riktigt! Det kändes så overkligt & Emma tittade på mig med sina underbara ögon, hon undrade varför jag grät. Hon förstod inte varför jag var så konstig. När hon åt vällingen fick hon ligga mellan mig & Christopher, hon försökte mata mig med vällingen - som att hon tänkte att "lite välling gör nog mamma glad igen" Min älskade lillskrutt ♥
 
Själva lungbytet som gjordes inatt gick som planerat men tyvärr hade Fredriks andra organ skadats för mycket av sjukdomen att det inte hjälpte. Mina tankar har varit med familjen hela dagen & allt har gått upp & ner hela tiden. Ena stunden har jag berättat om gamla minnen som gjort mig glad & jag har skrattat - För att i nästa stund övergå till gråt. Vi tog ledigt från jobb både jag & Christopher idag, vi tog en heldag att bara umgås med Emma. För att få tankarna på annat planterade vi om våra blommor & satte lite tomatplantor som vi köpt. Efter det var jag så slut psykiskt att jag inte orkade vara vaken mer så jag passade på att sova när Emma tog sin eftermiddagslur.
 
När jag vaknade hade Christopher städat upp lite, diskat & lagat mat så jag fick sätta mig vid dukat bord. Så skönt att slippa göra allt det just idag. Vad hade jag gjort utan min familj? Utan dem hade jag nog inte orkat allt det här. Jag är så glad att ni finns & jag kommer alltid göra allt jag kan för att ni ska ha det bra ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0