Fix i nya lyan!

Är ju långt ifrån klar med allt i vårt nya hem, ser rätt tomt ut här & det ekar i vissa rum, haha! Men vi har ju ett proppfyllt förråd i Östersund där vårt bohag stått de senaste 3 åren så det ska hämtas så småningom :) Var tvungen att fixa ett större skrivbord för att få plats att kunna jobba ordentligt, det förra var ju en nödlösning när vi bodde på 18kvm & alldeles för litet! Testade lägga ut det i en grupp på fb & fick napp rätt snabbt. Fick två paket blöjor & Christopher bensinpengar för att skjutsa bort det till dem också så det var en bra affär eftersom det inte kostade så många hundringar nytt.
 
Hittade ett lagom stort skrivbord på Fyndlagret i Nacksta istället, kostade en hundring för det var rätt slitet & fult. Dock var min tanke att måla & fixa till det så det har jag ägnat helgen åt :) Blir riktigt snyggt med några lager vit färg & imorgon ska det sättas ihop ordentligt så får jag se hur det ser ut.
 
I tisdags åkte vi alla tre på kyrkis, Emma tyckte det var roligt att pappan följde med. Sandra & Vincent kom & Emma blev glad när hon såg honom, dock var han inte lika glad över att se henne verkade det som ;)
 
I torsdags var Sandra & Malva hit några timmar, ungarna lekte hela tiden & det var kul att få snacka lite skit oss mammor emellan. Det roliga är ju att för 23 år sedan var det vi två som lekte som Emma & Malva, eller ja inte exakt eftersom Sandra bara var drygt 1 månad för 23 år sedan & jag var hela 7 månader ;) Iallafall verkade de trivas med varandra, de är ungefär lika framfusiga & sociala så ingen av dem blev ledsen över hur den andra betedde sig :P Emma fick lite smällar, rivsår & bitmärken av Malva men brydde sig inte så mycket, våran tuffa tjej ♥
 
Har sökt dagisplats också, det ligger ett dagis precis nedanför våran lägenhet så jag hoppas det finns plats där. Sökte från augusti så får vi se hur det ser ut då, vi lär väl förhoppningsvis ta en långsemester i år också precis som förra året ♥
 
Nu ska jag ta & måla skrivbordsfötterna innan jag skuttar i säng, godnatt.

Kommentarer
Postat av: Malin

Vilket klipp du gjorde med skrivborden. :) Hoppas på lite bildbevis sen i bloggen :P Måste ta och ses snart igen. Kanske pyssla lite vid ditt fina skrivbord :) kram

Svar: jaa, det måste vi göra! bilder kommer strax ;) kram
Isabell Asp

2013-02-10 @ 13:05:02

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0