Vår lilla skatt ♥

Herregud vad tiden går, nu är vi i v.33 & bebis ankomst närmar sig med stormsteg! Så spännande ♥ Längtar som en tok! Vi har börjat gå på föräldra-träffar där vi träffat andra blivande förstagångsföräldrar i vår ålder, har varit 3 träffar hittills & det är tyvärr bara 1 gång kvar nu på måndag. Det är kul att träffa andra & kunna ventilera lite tankar & funderingar som vi har, tror vi är 8 par totalt i gruppen. Vi har sett olika förlossningar på film (vilket var lite skrämmande) & lite andra grejor om första tiden hemma, amning osv.

Jag är egentligen inte rädd för själva förlossningen, tror att det går bra bara man försöker slappna av så gott det går & låta kroppen göra sitt - Den är ju byggd för det här! Däremot är jag rädd att något ska hända bebis, känns som vi har massa odds emot oss! Först är det min blodgrupp, är ju Rh-negativ så jag måste få en spruta direkt efter förlossningen för att inte bilda antikroppar för då kommer jag inte kunna få fler barn i framtiden. Är lite rädd att jag ska börja bilda antikroppar innan bebis är född, skulle det hända stöter min kropp bort bebis & jag vet inte om den överlever då.

Sedan har vi problemet de upptäckte för ett tag sedan, streptokocker-bakterier som jag har. Pga att de kan överföras till bebis under förlossningen & göra att den eventuellt inte överlever så kommer jag behöva ha dropp med antibiotika under förlossningen. Jag har varit superorolig över den biten men som tur är så är risken minimal enligt min BM att det överförs bakterier till bebis nu när de vet om det redan i förväg & hinner ge mig antibiotika innan det är dags för förlossningen. Skönt! Men ändå är det mycket tankar som flyger & gör att jag är orolig.

Kan nog nästan säga att jag redan älskar detta lilla knytte, denna lilla tjej eller kille som puffar & buffar där i magen. Denna lilla älskade bebis som gjort mig illamående, gett mig krämpor, bristningar & sura uppstötningar. Trots allt detta är jag så glad ♥ Har hört massor av folk säga att man inte vet vad kärlek är förrän man får upp sitt nyfödda lilla barn på bröstet första gången och jag kan absolut tänka mig att det är helt riktigt!

Kan inte föreställa mig hur underbart det kommer att vara att få möta vårat lilla barns stora ögon, se hur den lilla ser ut, om den har mörkt hår & bruna ögon efter pappa Christopher eller om den trots allt blir blond & blåögd som mig ♥ Ska bli så underbart att få träffa den här lilla som är inneboende inuti mig, nu är det bara drygt 7 veckor kvar.

Till helgen ska vi åka till Östersund för att hämta en vagga & kläder osv som vi har i förrådet, jag vill få iordning det mesta eftersom man inte kan veta till 100 när bebis bestämmer sig för att komma ut, det kan ju i princip ske redan inatt! Eller iaf någon gång kring v.37 även om det är ovanligt när det är första barnet.

Har fullt upp med plugg nu & kommer ha det ända fram till bebis föds, går på föreläsningar med Christopher också, en matte statistik-kurs som är den allra sista han haft släpande efter han pluggade till civilingenjör. Det betyder alltså att han får ta ut sin examen i sommar om han fixar den här sista kursen nu :D

Nu ska jag ta & vila lite, är så superdupertrött nu flera gånger om dagen, också tack vare min lilla knodd i magen ♥

Kommentarer
Postat av: Ida

Hej Isabell! Jag tror det där med RH- behöver du iallafall inte oroa dig för. Både farmor och faster är det och fast deras förlossningar var långt i från odramatiska pga detta, så gick det ändå bra och detta var ju trots allt på 50 och 70 talet. Långt innan man fick sprutor för det (: I farmors fall lyckades man till och med ge henne fel blod under förlossningen och hon klarade sig, även om det höll på att gå riktigt illa (:

2012-03-29 @ 20:17:30
Postat av: Isabell Asp

Det låter ju iaf lovande :) Tack för infon! Känner mig rätt lugn nu efter en del prat med barnmorskan & det verkar som sjukvärden vet vad de ska göra :)

2012-04-05 @ 12:25:09
URL: http://isabellasp.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0