Tiden den går, den rinner lika fort som vatten.

Herregud jag fattar inte var tiden rinner iväg?! Nu har jag inte mycket kvar av utbildningen, ca 3 månader kvar bara. Får se om det blir fortsatt plugg efter det, funderar på det iaf men det är högt intag på det jag vill plugga så även fast jag har bra betyg så beror det på hur passa mycket intagningspoängen ändras. Jag kommer in med mina poäng om jag jämför med de senaste åren men man vet ju aldrig, det kanske ändras i år.. Jaja, det lär ju ordna sig på någe vis :)

Jag har nu gått in i 8:e månaden, vecka 29 redan (!) så nu är det bara 11 veckor kvar tills vår lilla plutt kommer ♥ Längtar så otroligt mycket :) Var till barnmorskan idag & lyssnade på bebis hjärta, vägde & mätte mig osv. Följer kurvan fint så det känns ju bra :) Hade dock för dåligt blodvärde så var tvungen att lösa ut järntabletter. Sedan har jag streptokocker-bakterier tydligen som kan vara farligt så när jag ska föda sen kommer jag behöva antibiotika via dropp så inte bebis blir sjuk. Dessutom är jag Rh-negativ så jag kommer få en spruta så jag inte bildar antikroppar efter förlossningen. Himla mycket stök & bök men inte så mycket att göra åt..

Magen växer & lill*n sparkar på varje dag, har redan gått upp 6kg & lär väl gå upp minst lika mycket till innan det här är klart! Har dock sluppit bristningar än så länge så det är jag glad för så länge det varar :) Såhär såg magen ut för några veckor sedan, v.25 (24+6)

Det är fortfarande rätt mysigt med bebismagen, men det börjar dock bli lite smått jobbigt att gå omkring med den. Glömmer bort att den är där ibland så blir lika förvånad varje gång den tar emot när jag ska tränga mig förbi något eller när den är i vägen när jag ska diska eller laga mat.. Men sålänge bebis mår bra är jag glad & då får magen vara hur mycket i vägen den vill :)

Tänkte åka till Östersund nu någon dag framöver, ska hämta en mattebok till Christopher till kursen han ska läsa om någon vecka & även passa på att träffa familjen & visa upp magen som är superstor jämfört med i julas när de såg den sist ;) Blir troligtvis att jag åker nu i helgen & stannar till mitten av nästa vecka, det är väl min plan iaf. Odin följer med också såklart, min plutt som jag inte klarar mig utan ♥

Sitter & pluggar massa matte varje dag nu, snart klar med hela D-kursen, bara några sidor kvar innan det är dags att fräscha upp minnet med allt jag gått igenom senaste månaderna. Tentan blir den 12:e & efter det är det dags för matte E, tiden går!

Nu är det väl dags att fortsätta med pluggandet, hörs!


Kommentarer
Postat av: Malin

Oj vad magen har vuxit. Skönt att det snart är tid för bebisen att komma ut.... ska bli å spännande att få se vad som gömmer sig där inne =) Ha en skön helg i Östersund. Hör av dig om du hittar någon ledig stund för att ses. Har ju ditt nagellack här ;) Ta hand om dig/er!



Kram

2012-02-29 @ 17:39:40
URL: http://malosblogg.wordpress.com/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0