Flytt igen!

Jag, Christopher & djuren tog allt pick & pack från Uppsala i tisdags kväll & åkte mot Östersund. Stannade i Gävle & sov natten mot onsdag, var inte sådär jättenajs för det var 15- i vagnen till en början så jag sov fullt påpälsad med varma kläder & vantar under mitt duntäcke. Christopher fick hålla koll genom att ställa klockan med en timmes intervall för att se till att vi inte frös ihjäl! På morgonen åkte vi vidare mot Hudiksvall där vi tänkte sova en sista gång innan vi tog sista biten till Östersund. Det gick ju som det gick då det var världens snöoväder så vi fick åka till Sundsvall istället. Sov nere vid hamnen någon timma innan jag väckte Christopher & vi fick kliva upp mitt i natten för att åka till Östersund för husvagnen var svinkall! Kom fram vid 10-tiden i torsdags & åkte till Frösön där vi vilade ett tag innan vi fortsatte till Lugnvik där vi ställde vagnen :)

Brownie var dålig innan vi åkte, det var fullt av blod i buren & hon ville inte äta utan satt bara ihopkurad i ett hörn i buren. Trodde det var kört & tänkte åka till veterinären men det var ju bara att glömma då de sa att det skulle kosta 3000kr att komma in & kolla henne! Tog in henne & lät henne vila sig lite från de andra kaninerna. Under resan upp mot Östersund hade jag koll på henne hela tiden men hon ville fortfarande inte äta. Köpte kattmjölk som jag matade henne med genom spruta, precis som när hon var nyfödd min lilla sötnos ♥ Igår kväll hade hon fortfarande inte velat äta något själv men jag lät henne få komma in till de andra kaninerna igen för att se hur hon reagerade då. Nu är hon pigg igen & har börjat äta! Jag hoppas hon fortsätter att bli bättre så hon klarar sig nu..

Håller på att rensa bland alla saker ännu en gång, vi måste försöka göra mera plats här nu när även Christopher ska bo här, det var ju nog trångt för mig & Odin när det bara var vi som bodde här i somras! Hoppas det blir bra :)

Julafton firade jag med familjen, lillasyster fick en mobiltelefon av mig & hon var så stolt idag när hon fyllde på den med sina egna pengar så hon kunde ringa & smsa :)

Imorgon blir det middag hos mormor, så nu ska jag ta & sova.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0