Basårsdagar, hotellnatt, dödsfall & Farsdag

Åkte som sagt till Sundsvall med några från klassen i torsdags, kom fram vid 2-tiden och då gick vi raka spåret till Mittuniversitetet för att få lyssna på massa föreläsningar om det ena & det andra. Tiden gick otroligt fort, C kom till skolan efter jobbet och vi lyssnade på en sista föreläsning om astronomi innan det var dags för hotellnyckel-utdelning :)

Efter det gick vi till kårhuset i det otroligt dåliga skitvädret och åt världens godaste lasagne! Drack också en cider jag aldrig smakat förut som var väldigt god den med :) Blev kvar på kårhuset i några timmar innan de flesta tyckte det var dags att röra oss mot hotellet. Tog med mig C för jag ville inte lämna honom igen nu när jag väl var där och hade honom hos mig ;)

Det var en rätt lång, svart väg att gå till hotellet och jag tror nog att de allra flesta av oss var dyngsura innan vi kom fram! Det var skönt att få krypa ner i en hotellsäng och bara värma sig & slippa tänka på regnet utanför! Pernilla ville inte sova i samma rum som mig & C så vi bar in en säng till henne i ett annat rum :)

Vaknade halv 7 morgonen därpå & fick gå med täcket om mig till duschen ute i korridoren. Sedan mötte jag Christer & Mikael som var på väg till frukosten så jag hängde med ner. Fick höra att vissa aldrig kom till hotellet under natten så vi var några som undrade var de hade tagit vägen? Jag brukar aldrig äta frukost men tvingade i mig lite trots allt när det ju ändå var gratis, haha! Efter frukosten kom vi fram till att vi skulle ta bussen ner mot stan igen och precis när vi kom ut åkte bussen så någon viftade & fick den att stanna ändå :)

Väl nere på stan blev det till att sitta och vänta, vi skulle på olika studiebesök så jag & 3 till i klassen åkte till Permobil i Timrå. Det blev några timmar där med föredrag & visningar av verkstad och det var väldigt intressant :) Var rätt trött när vi kom tillbaka in till stan igen så sa hejdå till folket och gick till C's jobb.

Skulle hämta nyckeln till C's lägenhet och det slutade med att jag helt plötsligt blev bjuden på champange för de firade att de fått patent på en grej de har byggt :) Trevlig, trevlig! Efter det ringde jag till Viktor för jag kom på att det var 5 månader sedan vi pratade senast & det slutade med att vi möttes upp & gick hem till Kristian för att spela Buzz. Var väldigt kul att få snacka med dem efter så lång tid och få höra hur de hade det & vad de har för sig nu :)

Efter någon timme mötte jag upp C för att gå och handla, sedan gick vi hem och åt en god middag med micromat, haha! Blev mys framför en film resten av kvällen, Orphan: http://www.imdb.com/title/tt1148204/ vilken var väldigt bra men fruktansvärt hemsk! Jag blev arg över hur elaka folk kan vara & satt mest och kände mig hjälplös över att jag inte kunde hjälpa dem. Men den är helt klart sevärd! Måste säga att tjejen som spelar huvudrollen gör det väldigt bra för att bara vara 12 år :)

Lördagen spenderades med fysik-plugg & lite mer filmtittande, Watchmen: http://www.imdb.com/title/tt0409459/ som var helt okej, kanske lite väl orealistisk för min smak men handlingen var bra :) Sent på kvällen fick C för sig att han ville ha mat så jag kollade om pizzerian nedanför var öppen men eftersom det var kolsvart där antog vi att den var stängd. Blev att jag ringde Mexicana City istället och jag tog en sallad med samma ingredienser som jag brukar ta här i Odensala. Salladen var inte lika god som här men däremot var vitlökssåsen supergod! Skulle gärna kombinera salladen härifrån med den såsen & då få världens godaste maträtt utan tvekan!

Idag vaknade vi rätt tidigt för C hade tvättstugan och det blev en slapp dag med en liten promenad in till stan. Bjöd honom på en Chai latte som han aldrig druckit förut och den blev poppis tror jag :) Sedan gick vi förbi hans jobb och kikade lite innan vi fortsatte hemåt igen. Tog tåget hem vi 18 och gick till C's mamma när jag kom fram, lekte lite med katterna och fikade lite innan Sebastian skjutsade hem mig :)

Så nu ska jag mysa med Odin som jag har saknat hela helgen och sedan sova, imorgon blir det först skola & sedan ska jag möta upp Annika & mormor på stan. Ska kika lite innan vi går till gymmet, känns så härligt att jag har kommit igång igen med det. Sist vi var där vägde jag mig, har tränat där i drygt en månad nu och tappat 3 kilo så jag är nöjd - Nu ska det bara fortsätta i samma riktning så blir jag glad :)

Idag är det farsdag också, vilket påhitt! Det är inte kul när man får höra om farsdag hit & farsdag dit när man inte har någon pappa att fira i livet. Fick ett sms från halebop där det stod att jag inte skulle glömma att gratta pappa på farsdag, inte glömma ringa honom. Hur lätt är det då på en skala? Jag vill inte ha massa erbjudanden om vad man ska ge till pappa på farsdag för det kommer jag aldrig mer att kunna göra..

Fick också ännu ett hemskt samtal i förrgår, ännu en ängel har försvunnit från vår Jord - vila i frid Sven <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0