Älskling & Rån i Östersund

Saknar honom redan fast det var igår vi sågs senast! Blir ju så nu när man bott ihop i över 3 år och är van att ses varje dag.. Ringde honom igår kväll och frågade om han inte hade tänkt ringa mig nåt eftersom klockan var så mycket. Men då satt han med David i nya bilen och festade och hade inte en tanke på mig :P Jaja, sen fick jag ringa igen efter några timmar för att fråga samma sak igen eftersom jag skulle lägga mig och klockan var faktiskt 2 på natten! Men nejnej då var han ute på stan, haha! Jaja, fick ett samtal inatt iaf när han kommit hem till sin mamma - Ingen aning om vad klockan var då eftersom jag sov men då blev jag trygg iaf. Är alltid orolig när han är ute själv, rädd att något ska hända min plutt!

Jag själv har blivit rånad en gång, det var på studenten 2004 eller 2005 (minns inte riktigt) Det var jag och Towe som var ute och kikade på alla utanför rådhuset. Vi stog och hoppade & dansade framför scenen och rätt som det var börjar någon tafsa på mig och jag blev skitarg, känner då också att mobilen jag hade i fickan fram på huvtröjan är borta! Panik! Jag och Towe hade båda vänt oss om och sett mannen som gjorde detta eftersom han var på och tog på oss flera gånger. Vi sprang upp på rådhustrappan och sökte med blicken efter mannen och rätt som det var såg vi honom, tog världens språng och bara hoppade ut i folkmassan och jag hamnade rakt på honom. Tyvärr hade han hunnit ge någon snubbe med grön ryggsäck min mobil och han försökte istället ge mig pengar, han öppnade plånboken och sa att jag fick ta allt jag ville! Men jag tänkte bara på mobilen dum som jag var så jag brydde mig inte, helvete vad arg jag var! Rev sönder hans skjorta när han försökte springa därifrån och då tänkte han börja slå mig! Sen tog han tag i mig och sa att jag skulle följa med honom så skulle vi fixa det här, men det kom någon snubbe då och drog bort honom från mig och började strypa honom. Shit vad rädd jag blev då, började skrika och gorma att han inte fick döda honom - Han var ju den enda som visste var min mobil fanns, haha!

Jaja, han stack iaf och jag fick låna en killes mobil för att ringa mamma. Towe hade jag tappat bort för hon kutade iväg för att hitta en vakt eller något när det blev knas. När jag möter upp mamma sitter Towe i bilen med henne för dom hade också haft telefonkontakt och letat efter mig. Mamma frågade hur han som rånade mig såg ut och när jag berättade det och även att han hade mycket pengar så sa hon att hon hade sett honom på vägen till stan! Så var det med det och vi åkte mot sjukhuset där hon hade sett honom sitta och räkna pengar på marken, där satt han kvar och räknade! Shit vad mamma var arg då, hon slet upp dörren och sprang ut och bara slet tag i honom och drog in honom i bilen! Han blev skitskraj och sa att han ville åka till polisen, haha fatta vad rädd han var när han ville dit själv :P

Åkte till polisen och lämnade honom och gjorde anmälan och fick då veta att han var i 30-årsåldern och mycket välkänd hos polisen för narkotikabrott och att han var mycket farlig! Dom sa att jag hade haft tur, han brukade bära kniv och hade kunnat knivhuggit mig när jag hoppade på honom.

Det tog någon månad eller så innan det blev rättegång och då fick jag höra att han hade haft över 10000 i plånboken den kvällen för han skulle köpa narkotika för det, fatta vad jag hade kunnat få om jag hade tagit emot pengarna när han erbjöd mig dom! Han fick iaf 2 år för grovt narkotikabrott och ½ år för att han rånade mig, hah! Han kom ut igen för 2 år sedan ungefär och jag är lika rädd varje gång jag är ute om jag skulle möta honom igen. Jag hade bett om att få slippa se honom under rättegången så han satt i ett annat rum men när rättegången var slut och vi skulle gå så blev det på något vis att han gick ut genom dörren samtidigt som mig! Han gav mig världens hånflin och jag blev skitskraj!

Får hoppas nu att jag aldrig mer behöver se honom iaf :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0