Technichus i Härnösand :)

Jag såg ett reklamblad på Christophers jobb för flera månader sedan om ett ställe i Härnösand som verkade roligt, vi kunde inte åka då för vi hade ingen bil påställd men häromdagen kom C på det igen. Så igår klev vi upp tidigt för att åka dit och kika :) Kom fram strax efter 10 och gick först en vända i staden för att se hur den såg ut, sen åt vi buffé på ett ställe innan vi gick till Technichus. Det fanns massa kul att titta på och testa där och vi gick runt i flera timmar. Jag testade skrika i en grej som mätte hur högt jag skrek och jag kom upp i 123 decibel, över smärtgränsen :)

Körde någon bana med en metallkula också, massa olika grejor skulle man göra för att få den att åka genom hela banan. Vi spelade lite spel och testade våra hjärnor, jag hamnade bland de 16 bästa av alla 100000-tals besökare som testat ;)

Vi provade även att köra skotare (dock en väldigt liten) och plocka upp små träd, jag var faktiskt rätt bra på det - Pappa skulle ha blivit stolt över mig!

Vi 16-17-tiden for vi hemåt och passade på att hyra några filmer på vägen också. Såg en av dem igårkväll: "bron till terabitia" och uscha vilken sorglig film, jag satt ju bara och grät hela tiden! Det var en barnfilm men det vet jag väl inte om jag håller med om riktigt. Den visade iaf hur hårt livet kan vara men att man faktiskt kan klara av det med lite fantasi och ett öppet sinne :)

Ska sätta mig och måla lite nu hade jag tänkt.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0