Städ & Gamla minnen!

Jag fattar inte vad som har hänt - Jag har blivit så jävla seg när det gäller städning så jag vet inte vad! Så fort jag är nöjd och glad över att städningen är klar så ser det förjävligt ut igen, hur kan det komma sig?! Djuren gör ju sitt förstås, kaninerna springer och drar runt spån över golven och Odin fäller hår (inte så mkt dock) och biter saker i småbitar :P Nu ska jag få det klart idag har jag tänkt, nästan färdigplockat bland alla grejor i lägenheten och har även snart tvättat klart :) Kaninerna fick åka ut på balkongen i uteburen för ett tag sedan, var ju varmt ute idag så tänkte det vore bra med lite friskluft för dem. Brukar ju försöka ta ut dem så ofta jag kan så de får springa av sig i snön också men det blir ganska krångligt med så många djur ;) Tur jag inte har kvar alla 8 kaniner längre! Men 3 kaniner är inte så lätt alla gånger heller, allra helst när man ska åka bort någonstans! Menmen, mina djur är ju mina bebisar <3

Kom och tänka på idag när jag tog tag i städningen i köket hur det var när jag fyllde 11... Jag hade bjudit hela klassen och mamma & pappa hjälpte mig att göra det jättemysigt hemma. Pappa och jag fixade disco i källaren och vi ställde fram godis och läsk. Jag hade även bjudit dit en kompis från Frösön och hon & jag bakade tårta och hade roligt :)

När det var ca 1 timme innan kalaset skulle börja började folk att ringa och säga att de inte kunde komma, en efter en ringde de och avbokade - Helt plötsligt hade hela byn andra saker för sig verkade det som! Det slutade med att det kom 3 personer, 3 st - på mitt kalas som skulle bli så bra. Hur fan har man disco med bara 3 pers?! Jaja, jag var glad att det kom någon iaf och försökte hålla humöret uppe.

Det spårade ur totalt, vi lekte någon lek ute med pappa och folk blev sur hit och dit när de förlorade. Pappa gjorde allt för att få alla glada och göra min födelesedag bra men det blev bara pannkaka av allt! Vi fortsatte ner till källaren och satte igång musiken och hoppades att folk skulle bli på bättre humör, då började en av killarna spy för han hade ätit för mycket godis!

Jaha, då var det bara för mamma & pappa att ringa hans föräldrar så fick dom komma och hämta honom. De flesta passade på att säga att de mådde dåligt och blablabla, för att få åka hem de också. Vilket jävla värdelöst kalas alltså! Stackars mamma & pappa, de ville ju bara att allt skulle vara bra... Behövar jag säga att det var sista gången jag hade kalas?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0