Jul & Fest

Jaha, så var julafton förbi & nya året på ingång.

Känns så härligt att jag fixade julklappar till alla i år, har Tommy, Kevin, Glenn & Angelica (Kevins tjej) kvar nu bara. Klapparna ligger här klara men har inte träffat dem ännu så det blir senare.

Julen var helt okej, började här hemma jag & C med djuren :) Sen blev det hem till moster, Ulf, Joel & Bernard där även mormor & Axel höll till, delade ut deras julklappar där. Efter det åkte jag hem till mamma & delade ut julklapparna jag hade till henne, Reijo & Angelica. Gick även ner till Anders, Viola, Annika & Rocky för att äta Ris á la malta, kika på svensson svensson & även där dela ut julklappar :) Sedan kom C och hämtade mig för att åka till Ginger & Sebastian och dela ut de sista julklapparna.

Jag blev superglad för mina paket! Fick en spikmatta med tillhörande avslappningsskiva, parfym & bodylotion, en lyckoklöver-berlock till mitt Tomas Sabo-armband, pärlplattor av Angelica, muggar med shokladpulver, vaniljsocker & minimarsmallows, pengar, godis & sist men absolut inte minst: ett presentkort för att ta hål i naveln! Tiden för detta är bokad till den 5:e januari så jag längtar som en tok, fast lite nervös är jag.. Annika skulle ha föjt med men hon åkte ner till Göteborg i förrgår och blir borta i 2 veckor så det blir bara Angelica som följer.

Juldagen spenderades först hos mamma dit Madde & Mattias också kom, hade en julklapp var åt dem också :) Blev lite grogg, shottar, öl & cider med familjen innan jag & Annika drog hem till Angelica (vad många olika Angelica det blev helt plötsligt!) där det var fest. C & Rasmus hade redan hunnit dit så vi kom lite senare. Blev bjuden på öl, cider, shottar & grogg även där & innan kvällen var slut var jag ganska borta!

Har massa minnesluckor men minns att jag satt i vardagsrummet mest hela tiden, var ute och sprang i snön utan skor en sväng också, spydde tillsammans med Annika på toan när någon plötsligt öppnade dörren & kom in, låg och halvsov i något litet rum medan Annika pratade i telefon, pratade engelska mest hela kvällen med någon snubbe från Australien, fick höra att C var för smart för att vara tillsammans med någon som mig, fick en öl hälld över hela mig..

Den sista grejen gjorde att jag lessnade och på något vis lyckades beställa en taxi som jag & Annika delade på. Fattar inte hur jag tog mig hem överhuvudtaget, jag vaknade iaf på köksgolvet & fattade inte var jag var när C ringde och sa att han inte hade någon plånbok så jag var tvungen att komma ner och lösa ut honom från taxin.

Kvällen var kul i vilket fall, längesedan jag festade nu så det var najs :D Mådde dock som jag förtjänade dagen därpå & var upp och spydde några gånger till innan jag vaknade till liv ordentligt!

C åkte tillbaka till Sundsvall för sista gången i måndags morse, meningen var att han skulle komma hem idag men tyvärr ringde han imorse och berättade att de hade haft inbrott inatt på företaget så alla datorer och grejor var stulna så nu blir han kvar ett tag till för att kunna göra klart sitt arbete :(

Jaja, inget bra slut på 2009 - bara hoppas att 2010 har mer att erbjuda!

Nu kommer mormor, Axel, mamma & Angelica snart så ska fixa lite fika innan de hinner hit. Tjao!







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0