Helgen & lite annat

Christopher ringde Östersundsbostäder häromdagen för jag ville vet om vi verkligen låg på första plats och när vi isåfall skulle få veta om vi får lägenheten. Det visade sig att vi hade köplats nr. 1 och jag blev superglad! I maj får vi veta mer, ifall vi tex behöver någon som går i borgen eller hur vi nu ska göra ifall C inte får nytt jobb i sommar. Vad dumt det blev nu att han blev uppsagd precis nu, dålig tajming liksom :( Jaja, det ordnar sig nog - VI bara MÅSTE ha den där lägenheten, så är det bara! Åh, jag kan inget annat än tänka på lägenheten, pratar knappt om annat - Haha :P

I lördags tog jag & C mopeden och åkte ut och satte upp lappar om att sälja bilen, sen satte vi oss och tog en kaffe på hans jobb. Då kom jag på att kanske Reijo var intresserad av bilen! Jomenvisst, en halvtimme senare satt vi i bilen på väg till Östersund för att sälja bilen till honom :) Vi åkte hem i söndags kväll och Odin stannade hos mamma & Reijo eftersom vi åker till Göteborg nästa helg. Huvva, känns så tomt utan Odin hemma :( Men om ungefär 2 veckor hämtar vi honom igen :D Min lilla bebis <3

Hade sovmorgon imorse så jag var upp kl 8 och fixade kaffe åt C sen la jag mig igen, vaknade igen vid 9 men ville sova lite till så klev inte upp förrän vid 10 och duschade. Såg att C glömt sin mobil hemma så jag tog en promenad förbi hans jobb för att lämna den, var ganska blåsigt :P Lånade C's bankomatkort i samma veva för jag glömde busskortet hemma och man kan inte betala med kontanter på bussarna här längre.

Imorgon är jag ledig hela dagen och därför ska Malin komma och hämta mig så blir det pyssel :) Blir sista pysslet med papper nu innan jag flyttar till Östersund, ska packa ner i kartonger och ta upp till mamma så länge så man har lite klart innan vi tar sista lasset grejor och åker i sommar. Känns så kul och pirrigt att äntligen flytta hem igen, Östersund är vårat hem och så kommer det alltid vara. Jag kan inte se mina framtida barn växa upp någon annanstans än i Östersund, troligtvis i Odensala som både jag & C tycker är den finaste platsen i Östersund.

Nu har jag nyss varit och ätit lunch med några i klassen och har snart lektion, sen blir det hem och städa.

Kommentarer
Postat av: Elin

Vad kul, hoppas ni får lägenheten! (:

Gullig kommentar ang. katten jag fick också. Du är så söt tjejen. <3

2009-04-21 @ 15:31:41
URL: http://elinsodrin.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0