Maj 2007

Snart sommarlov :D
28 maj kl. 22:31

Ska bli skönt att få ledigt ett tag, umgås med familjen och bara ta det lungt. Måste ju ut och åka Thunderbird med Reijo i sommar ;) Ska försöka komma på några saker som jag kan hitta på med Angelica i sommar också, vi ska iallafall bada i Lugnvik med henne jag och Christopher. Ska se om hon kanske kan lära sig simma i sommar, och cykla :D

Jag tänkte söka jobb nu i vecka på Tradimus, jobbar helst där eftersom jag tjänar mer på kortare tid, fast å andra sidan var det jävligt kul att jobba på Jamtli förra året ;P

Fick veta vad vi hade för betyg i Naturkunskapen idag också, VG! Hehe, går ju riktigt bra nu ju :D


Äntligen klar med hemsidan!
27 maj kl. 23:42

Har krånglat massa för att få till hemsidan nu på slutet! Men nu är jag äntligen färdig, pust! Känns bra att jag kan lämna in den imorgon!

Tvättade idag och sen åkte jag och Christopher till City Gross. Köpte badskum, räkor och makrill :D Makrillen är nästan slut redan, det är ju så gott!

Längtar tills på fredag också, då åker jag och Viktor med alla som har läst/ska läsa NO-paketet till Boda Borg, Jippie! Hoppas det blir kul där, det tror jag iallafalla att det blir ;D

Sen den 7:e åker vi till Östersund jag och Christopher, vi blir där nästan hela sommaren. Ska försöka få jobb på Tradimus, måste tjäna massa pengar i sommar för att ha råd med allt! Ska ju försöka ta körkortet så fort som möjligt, teori-provet är bokat till den 30:e juli och sen ska jag bara köra på tills jag har kortet!

Igår grillade vi, jättegott vart det! Sen tog vi en promenad in till staden och gick till hamnen, så fint det var där på kvällen :)

Ska väl lägga mig nu så jag kommer upp i tid imorgon, GodNatt <3


Gul-orange istället för blond?!
25 maj kl. 23:58

Trivs faktiskt ganska bra med min nya hår-färg :D Lite ovant att se mig själv men inget annat. Tror klassen fick en liten chock i morse när de såg mig - en dum blondin! Haha! Fast riktigt blond blev jag ju inte :P Vill ju vara blond till sommarlovet när jag åker till Östersund ;)

Någon som vet vad som händer om man blonderar håret igen om några veckor? Blir det blondare då och försvinner det gul-oranga i håret om man gör det? Tacksam för svar!


Har hållit på och krånglat med hemsidan idag, den ska lämnas in senast på måndag! Jag måste jobba som 17 i helgen för att få det klart! Men det ordnar sig nog får jag hoppas :)

Nu ska jag väl lägga mig snart, GodNatt <3


Blond, blondare, gultott!
25 maj kl. 07:28

Jahopp, färgen fastnade mycket bättre vid mitt andra försök igår iallafall! Yey! Fast blond vart jag väl kanske inte riktigt sådär.. Mer gul-orange tycker jag det blev, fast det spelar ingen större roll. Det blev iallafall bra tycker jag själv :D

Någon som kan ge något tips på vad man kan göra för att få bort det gul-oranga i håret? Har hört att man kan använda silverchampo, funkar det? Och vad händer om jag skulle blondera hela håret igen om några veckor? Kan det bli bättre då? Tacksam för svar!

Nu är det skolan som gäller om ett tag, TJO!


Blond!
24 maj kl. 19:49

Haha, kom på för typ en timme sedan att jag ville bli blond. Sagt och gjort! Nu sitter jag och väntar på att tiden ska gå så jag kan skölja ur färgen ;) Hoppas bara att det blir bra! Jag köpte två paket hår-färg eftersom jag har så långt och tjockt hår, men det verkar som det inte riktigt räckte ändå, HJÄLP! Christopher får gå ner sen och köpa mer om det inte blir riktigt bra :)

Skriver väl sen och berättar hur det blev ;D

Firar ett år och åtta månader idag också jag och Christopher <3 Bjöd på Kina-mat efter skolan jag :D

23:42

Jahopp, så nu sitter man med färg i håret fär andra gången idag då :P Blev nästan ingenting förutom på huvudet innan. Men Christopher gick och köpte två paket hår-färg till så nu väntar jag på att den färgen ska värka.. Ser iallafall bättre ut nu :D

Herregud vilket krångel bara för jag fick ett ryck och ville bli blond idag! Nästan 400:- fattigare är jag nu.. Inte så bra med tanke på att det var mina sista pengar innan jag får nya den 31:a.

Men, men.. Det kanske blir bra om man har tur ;P

Ska tvätta ur färgen kl 24:00, sen ska jag vänta tills det torkar lite och se hur färgen blev. Efter det ska det bli skönt att få lägga sig i den stora, sköna, härliga sängen ;)

GodNatt <3


Tänkvärd text..
19 maj kl. 14:03

Även om jag vill förklara kan jag inte hitta orden.
Ska fatta mej kort då, jag hatar livet här på jorden.
Lever i oro, hat, men försöker vara diskret.
Lyckas ej med det, men fan ingen jävel vet!
Ni tror jag är tjejen som inte fattar nått.
Ni ser ner på mej, snackar skit om mej, behandlar mej så jävla rått.
Om ni bara kände mej bättre än vad ni gör.
Skulle ni förstå att ni inte får nått för.
Att kalla mej saker snacka skit bakom min rygg.
I denna jävla värld kan man knappast vara trygg.

Ni har skaffat er fel bild pga mitt utseende.
Men snälla acceptera mej, så möter jag er med ett leende.
Jag kanske ser hård ut, men innerst inne är jag schysst.
Så säg inget ni inte vet. Fan! Kan ni inte bara hålla tyst?!
Om ni nu måste döma folk ni inte vet nått om.
Så hata dom då! Men LEAVE THEM ALONE!
Ibland behövs det inga ord, utan en blick kan säga allt.
Man kan fatta att ni hatar en, när ni glor så jävla kallt.

Hitta klotter i skolan, där det stod att jag var sär.
Vet den jäveln som skrev det ens vad det är?!
Sprang hem från skolan med gråten i min hals.
Såg mitt liv i svart, inget positivt med det alls.
Kasta mej på sängen, kände mej så jävla liten.
År efter år av hat har fått mej söndersliten.
Försöker vara positiv, men det är inte lätt.
Hur fan klarar man det när ingenting känns rätt?

Har bara en sak att säga till alla er som sårar!
Ni som är orsaken till så många onödiga tårar!
Ni som gör andras liv till ett helvete som brinner:
- Jag hoppas fan att dom tiderna försvinner!
Hur skulle ni må om det var ni som va den.
Som kände sej hatad, inte hade någon vän?
Sluta trakassera! Fatta att det ni gör är fel!
Låt den stackaren ni sårar nån gång kan få känna sej hel.
Mogna väx upp, fatta, förstå!
Att ingen förtjänar att behandlas så.



GPS&Rosa mobil
18 maj kl. 23:47

Sov länge idag, klev inte upp förrän vid ett-tiden. Christopher skulle ha åkt till skolan och pluggat men det vart inte så. Vi åkte isället till OnOff, för C hade kommit på att han skulle köpa en GPS. Sagt och gjort! Han hade redan tittat ut vilken han skulle vilja ha så det gick ganska fort.

Men så kom jag på att jag behöver ju en ny mobil! Min gamla håller ju på att gå sönder, ibland går den inte att använda över huvudtaget! Jaha, så då kollade vi lite på olika mobiler. De flesta var inte alls fina och jag ville inte ha någon mobil med lucka heller. Men det fanns en mobil som jag fastnade för, en Nokia 7360 som var rosa och jättefin! Men jag trodde inte att den fanns att köpa eftersom det inte fanns någon sådan att titta på bland de andra. Men när C frågade så fanns den! YES! Så den tog jag, är verkligen jättenöjd :D

"Mångsidig, djärv och självsäker. Ett fascinerande samspel av läderinspirerade material, elegant etsad metall och transparenta ytor. Nokia 7360 är till för att synas. Denna obesvärat eleganta trippelbandstelefon med inbyggd VGA-kamera och videofunktion kompletterar din egen stil med överaskande skönhet och självklar naturlighet."

Jag brydde mig inte om att kolla vad den hade för funktioner och sånt för det var inte det viktiga, jag vill bara ha en mobil som fungerar att ringa med. Men sen märkte jag att den hade kamera och massa andra bra grejor också :D

Så nu har jag äntligen en mobil som fungerar felfritt, bara hoppas att det fortsätter så ;)


Onsdags-Bio

17 maj kl. 15:45

Är ledig idag och imorgon från skolan så jag och Christopher gick på bio igår med Viktor, Kristian och Thomas :) Vi kollade på Spiderman 3, ganska bra var den.

Sitter och lyssnar på musik nu, Christopher är på skolan och pluggar. Börjar bli hungrig också, men C har ätit upp min mat :( Måste plugga till NO-provet på måndag! Blä! Jag vill att det ska bli sommar-lov nu, fyller ju 18 då ;)

Har bokat tid för teori-provet till körkortet, ska göra det den 30 juli :D Hoppas bara att det går bra..

Kristihimmelsfärdsdag?! Vad är det egentligen? :S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0