Redan mars!

Jaha, hur gick det här till nudå?! Redan mars! Tyckte nyss det blev nytt år men snart har 1/4 av året redan passerat. Tiden går så fruktansvärt snabbt nu. Senaste tiden har jag ägnat åt att söka jobb, har lagt ner företaget & hoppas verkligen jag får jobb snart då jag inte har ett öre att leva på just nu. Ingen rätt till A-kassa heller eftersom jag inte varit anställd så skulle sitta fint med ett jobb :) Med våren kommer pollenhelvetet också, började känna av det redan för 2-3 veckor sedan & har det riktigt jobbigt vissa dagar. Fixade en ny allergimedicin som hjälper en del & kör även med tallbarsvatten då jag såg på fb för ett tag sedan att det kunde hjälpa. Vet dock inte än om det hjälper eller om det är mindre pollen ändå vissa dagar men har iaf inte varit superallergisk varje dag nu. Får se i april/maj då det brukar bli som värst..
 
I fredags var jag hem till Anna med alla de andra mammorna utom en som inte var i stan. Var jättetrevligt, god mat & gott fika o dessutom bebismys då de fått en liten till för snart en månad sedan. Herregud, man har ju glömt hur liten de är när de är små! Tyckte tom det var lite läskigt att hålla i honom ifall man skulle göra något fel, skumt för det var ju inte så länge sedan ändå man hade en sån liten själv.
 
Vi har fått dagisplats åt Emma också, den 5:e maj ska hon börja på dagiset alldeles nedanför oss. Vi kan stå på balkongen & ha uppsikt över hela gården ;) Fick dock ringa idag & ändra till 15h/v eftersom jag inte vet när jag får jobb. Blir nog kul för henne med dagis, hon älskar att få träffa andra barn så att få leka med andra flera ggr varje vecka blir kanon för henne :)
 
Har fått en till glad nyhet sedan sist också, men det är nog lite hemligt än sålänge så jag kan inte avslöja vad det är just nu ;) Glad är jag iaf för en kompis skull som jag vet sett fram emot detta länge :)
 
Ska ta & testa söka kriminologutbildningen igen alldeles strax också, har försökt 2 ggr förut men inte kommit in så håller tummarna att det går bättre i år. Blir till att göra om högskoleprovet annars då det är sista året det gäller nu för mig. Ja en hel del grejor som är på gång just nu med andra ord. Har tom lite nya planer på ett nytt företag redan, kommer genomföras så småningom men måste spara ihop lite pengar först för att sätta igång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0