Rotfyllning!

ÄNTLIGEN! Nu har jag efter några års smärta i framtanden äntligen fått rotfyllningen gjord! Har ju haft ont så länge att det är som en dröm nu! Började för några år sedan, troligtvis efter en gammal lagning där bakterier blev instänga i tanden så när jag var till tandläkaren i början av sommaren hade det bildats var ända upp bredvid näsan. Gjorde ont hela tiden de sista månaderna & jag stod nästan inte ut vissa dagar utan fick knapra smärtstillande för att kunna äta. Tandläkaren öppnade tanden & la i en tuss med antibiotika första besöket. Sedan har jag varit dit flera gånger under sommaren & upprepat proceduren men inflammationen har inte velat ge med sig. Men igår var varet borta ur tanden så rotfyllningen kunde äntligen genomföras :) har lite ont kring tanden för det är lite inflammerat i tandköttet men inte alls så som det varit så jag är supernöjd ändå! Hon slipade även till framtänderna lite eftersom jag tappat bitar som gjorde att de såg väldigt ojämna ut, blev superbra.
 
Har så dålig kvalitet på tänderna, det lossnar bitar då & då bara av att jag tuggar på någon hårdare mat, inte kul men vad göra? Min dröm är att spara ihop pengar för att kunna dra ut tänderna som gått sönder & sätta i implantat, kommer behöva göras ändå framöver eftersom jag får ont när det lossnar bitar in till nerverna. Står ut men det är lite jobbigt att äta ibland. Jaja, nu är det värsta fixat & pengarna är slut så nu blir det ingen tandläkare på några år ;)
 
Har köpt lite nytt pyssel på tradera, lite stämplar & dies. Ser fram emot någon ledig dag framöver när jag får testa allt :) Snart är ju Emma såpass att hon kan sitta med & pyssla, det längtar jag till. När hon kan klippa / klistra tillsammans med mamma & använda händerna till att skapa massa fint :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0