Sommarvärme

Vilken sommarvärme vi har haft nu i flera veckor, visst har det regnat & varit lite kyligare vissa dagar men mestadels har det varit riktigt varmt & skönt! I fredags var det mammafest, första gången sedan barnen kom som vi mammor träffades utan barn. Vi var hos Emma där vi grillade, snackade & fikade jättegott :) Var riktigt trevligt & jag hoppas det blir fler såna kvällar innan sommaren är över. Christopher & Emma spenderade kvällen hemma, det hade gått bra. De lekte hela kvällen tills Emma var trött & ville sova, inget gnäll efter mamman inte! Kul att det gick bra, det var ju första gången jag var iväg på något utan Emma ;)
 
Det kändes i kroppen att det blev sent på fredagen innan jag kom hem, var så trött så jag somnade om en sväng till på morgonkvisten. Sedan var det storstädning som gällde eftersom pappan & Emma hade lekt med precis alla leksaker som finns här hemma & allt låg såklart framme fortfarande ;)
 
Resten av helgen har vi mest tagit det lugnt, sett lite film & bara myst. Har även blivit några svängar upp till husvagnen som Christopher håller på att plocka ur. Har ju blivit vattenskador så vi måste renovera den totalt, får bli ett projekt utan satt slutdatum för det lär ju ta sin tid!
 
Fick veta att det ska tillkomma en bebis i skaran om några månader också, kul! Försöker fortfarande övertala Christopher att vi ska ha en till snart också men det går väl sisådär med det ;) Det blir väl när det blir, men jag hade tyckt att det vore bra om det inte är allt för stor åldersskillnad mellan dem.
 
Ikväll blir det nog bara lugnt, kanske en film även ikväll - det får vi se. Imorgon väntar jobb + att vi ska frakta bort massa skräp från husvagnen till Blåberget så det blir nog fullt upp hela dagen som det ser ut. Ska göra en cheesecake någon dag till veckan hade jag tänkt, den vi åt i fredags var riktigt underbar & jag har aldrig gjort någon förut så tänkte testa på samma recept :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0