Tenta & kalas

Var skönt att få hem C igår, har saknat honom så mycket! Satt & pluggade inför matte-tentan när han kom hem och han tyckte jag var så duktig så jag blev bjuden på en sallad nere på pizzerian. Sebastian hämtade C vid tåget och skjutsade hem honom så han följde också med och åt :)

Resten av kvällen ägnades åt mera plugg tillsammans med C, skönt att ha någon man kan fråga om man är osäker på något. Kom på strax efter midnatt att det nog var dax att sova för att orka upp kl. 6 dagen efter!

Gick och lade mig men var nervös inför tentan så jag kunde inte somna, sjöng lite tyst för mig själv och försökte koppla av men det var svårt - somnade iaf tillslut som tur var!

Imorse vaknade jag innan klockan, låg vaken ett tag innan jag kände att jag var så pigg så det var lika bra att gå upp så jag inte skulle försova mig som jag gjorde i måndags. Sagt & gjort, klev upp och upptäckte att klockan bara var strax efter 4 - jag hade bara sovit i 4 timmar! Åh, jag blev så arg att jag hade klivit upp redan för jag vågade inte lägga mig igen ifall jag skulle råka försova mig då >.<

Tappade upp ett varmt bad där jag låg ett tag och kopplade av, tog det lugnt framför datorn en stund & tog sedan en lånpromenad med Odin :) Vid halv 8 väckte jag C för han var snäll & sa att han kunde skjutsa mig till skolan. Packade allt jag skulle ha med mig och såg till att INTE glömma mitt ID & kårleg denna gången ;) En termos med kaffe var också viktigt att inte glömma för något sådant hann jag inte med att ta med mig i måndags.

Tentan gick helt okej, drack upp hela termosen med kaffe under de 2,5 timmarna jag satt där så jag blev alldeles skakis, haha! C kollade igenom svaren när jag kom hem och då passerade jag iaf gränsen för att klara provet så jag hoppas på det nudå :)

Efter det gick jag en sväng & rastade Odin och sedan åkte vi till Lugnvik för att fira C's morbror som blivit 50 år, det bjöds på mycket god mat - massor av sallad & olika pajer! Efter maten var jag så proppmätt så jag hade inte kunnat få ner en enda smula till. Åkte hem efter några timmar för att ge Odin middag & gå ut med honom :)

Vi hann inte med något mer förrän Stefan ringde, han & två till var i Östersund och kikade på lite grejor. De kommer från Tyskland så då finns det ju mycket att kika på här i Sverige som de inte sett förut ;) Följde med dem till pizzerian i Lugnvik och satt & snackade medan de åt. Blev tillfrågad flera gånger om vi inte ville smaka men vi kände fortfarande att ingen av oss skulle klara mer mat idag, haha!

Fick skjuts hem innan de skulle fortsätta mot Sundsvall igen och sedan har vi bara tagit det lugnt, det är så skönt att ha C i rummet bredvid nu så det räcker gott & väl <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0