Julbord!

Igår fick jag min julklapp i förtid av Christopher, blev bjuden på julbord eftersom det är en av mina favoriter! Emma fick också testa på men hon petade mest bland grejorna, tog sig ett smakprov då & då men verkade inte tycka det var så speciellt. Nåja, hon blev nog mätt tillslut iallafall - kanske blev lite för mycket valmöjligheter så hon inte visste var hon skulle börja bara ;) Efterätten gick ner utan problem dock.

Just nu håller jag på att ladda upp ett hundratal bilder för att beställa hem, ska sätta in en del i babyboken & några ska ges till släkten som önskat bilder på Emma :) Ser fram emot julen, ska baka lite lussebullar någon dag framöver, Emma ska få pova på också. Sen ska jag göra julköttbullar också tänkte jag, det var så gott när jag & pappa gjorde det för några år sedan & jag har längtat efter dessa köttbullar sedan dess men det blev inga fler gjorda, förrän nu snart då!
 
Har skapat julkort för fulla muggar här i dagarna så det ska skickas iväg till släkten också, hade velat göra till alla vi känner men hinner inte med att skapa till alla så får bli de närmaste. Resterande släkt/vänner önskar jag såklart en god jul även utan julkort ;)
 
Nu har snön äntligen kommit på riktigt, har ju snöat flera gånger men den har ju försvunnit lika fort igen. Den här gången ligger nog snön kvar & det gillar jag, ingen jul utan snö! Ska nog gå ut med Emma senare så hon får leka lite i snön, hon provkände på den igår & tyckte den var kall! Får bli med rejäla kläder idag så hon kan leka utan att frysa, dock fryser jag om fötterna för mina vinterskor sa tack&adjö när vintern tog slut förra gången så nu har jag bara gympadojjor! Får bli nästa inköp, saknar mina varma sköna vinterstövlar när jag går långpromenader med Odin.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0