Så var påskhelgen slut & vardagen fortsätter som vanligt

Har varit så skönt att få slappa lite extra nu under långhelgen, skönt att Christopher inte behövde jobba lika mycket & skönt att vi sov tills vi vaknade av oss själva, visserligen runt 8 varje morgon men ändå! Jag var med honom på ett av jobben han haft genom sitt företag där han byggt någon grej som larmar vid skogsbrand & den sprang vi ut i skogen & testade för några dagar sedan, utan branden förstås! Odin var med, han lessnade dock rätt fort & stod mest & gnällde ;) Efter vi testat färdigt tog vi & grillade korv, mums! Riktigt mysigt var det trots att det blåste kallt :)

Imorse var det jobbigt när klockan ringde, jag ville bara somna om & vakna när jag var pigg ist, men det var bara att kliva upp för Odin skulle skjutsas på dagis innan jag & Christopher skulle till Mittuniversitetet. Hade föreläsning från 8-12 & efter det åkte vi till skatteverket för att fixa med Christophers preliminära årsinkomst i företaget. Sedan följde jag med Christopher på jobbet för att käka lunch, vi hann aldrig göra det på skolan för parkeringstiden gick ut.. Jag åkte tillbaka till skolan efter det & här sitter jag nu & väntar på att Christopher ska sluta så vi kan åka & hämta skrutt-Odin på dagis :)

Är så trött nu mest hela dagarna, är uppe & fixar hemma i omgångar - Sedan måste jag lägga mig & vila en kvart eller så för att orka fortsätta.. Superjobbigt men inte mycket att göra åt! Börjar bli less på att vara gravid nu, har det jättejobbigt med andningen, jag får "andnöd" till och från för bebis tar sådan stor plats nu! Får verkligen panik ibland för det känns verkligen som jag inte får i mig tillräckligt med luft! Men det brukar gå över efter några minuter & känns bättre om jag går ut eller öppnar fönstret ett tag.

På torsdag ska jag till barnmorskan igen, ska bli spännande att se om bebis fixerat sig längre ner i bäckenet nu, tror faktiskt det då jag haft riktigt kraftiga ilningar i nedre delen av magen senaste dagarna, hoppas det så man kan känna sig hyffsat säker på att det börjar komma igång ;) Längtar så jag knappt står ut nu, vaggan står färdigbäddad med speldosan & nallen, kläderna är tvättade, strykna & vikta. Skötbordet bara väntar på att skruvas ihop samt att vi ska ställa iordning alla grejor som ligger & väntar, vi ska också försöka fixa barnvagn & babyskydd så fort som möjligt!

Ska bli så härligt dethär ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0