I hurt myself today, to see if I still feel. I focus on the pain, the only thing that's real

C bokade en biljett till mig häromdagen så det blir att jag åker ner till honom i Uppsala den 25:e, vet inte än hur länge jag stannar, beror lite på hundvakt & sådär. Klart är att jag iaf stannar minst till den 5:e juli eftersom jag fyller år den 4:e :) C ska köpa gräddtårta då sa han så det blir mysigt ;)

Håller på att rensa i kartonger för fullt, hittat en hel del som jag ska sälja inom kort! Har även filat lite extra på mitt CV så tänkte ägna kvällen åt att söka något jobb i Uppsala, har hittat några intressanta jobb jag kan tänka mig att söka nu :)

Är ensam i helgen för alla tog sitt pick & pack och drog upp till Valsjöbyn, så det är bara jag, Odin & kaninerna hemma nu. Angelica slutade även 1:an i fredags, min stora lilla tjej ;)

Var så ledsen för hennes skull i torsdags innan vi skulle till badhusparken för hennes klass skulle sjunga där. Hon hade fått en kommentar i skolan att hon hade en konstig tröja på sig, tjejen ifrågasatte varför hon gick runt med texten "Mitt hjärta klappar för pappa". Angelica var så ledsen & kommentaren gjorde att hon blev ledsen även för pappas skull, eftersom det var av honom hon hade fått tröjan. Barn kan vara så elaka, även om det kanske inte var menat att vara elak just den här gången. Jag vet inte om det är några i Angelicas klass som vet att pappa har gått bort, hon vill helst inte berätta någonting för någon utanför familjen. Blev en jobbig stund där ett tag innan vi skulle gå med mycket tankar & tårar.

Jag önskar att Angelica växer upp & orkar stå emot elaka kommentarer och skita i dem, jag önskar att jag själv hade varit så när jag var liten. Det är viktigt att inte låta sig själv tryckas ned av andra, för oftast beror det på avundsjuka. Det gör ont i storasystershjärtat att se Angelica ledsen över något som någon annan gjort mot henne, hade jag varit yngre eller Angelica äldre kan jag lova att jag hade varit där & spöat skiten ur varenda person som gjorde henne ledsen! Men nu funkar det ju inte riktigt så, och innerst inne vet jag att det kommer ordna sig. Angelica kommer bli en stor & vacker tjej som står på sig & vågar vara sig själv - DET ska jag se till ♥

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0