En ny vecka, nya andetag & ny energi

Sov länge idag, jag ville inte vakna så varje gång jag gjorde det tvingade jag mig själv att somna om. Vilket iofs inte var så svårt då det var extremt mysigt med Odin intill mig. Vid 12 ringde mamma och frågade om jag var klar, va? Vadå klar undrade en nyvaken jag förvånat?! Jo vi skulle ju till Nordan och äta lite tårta och så eftersom hon fyller år imorgon. Tänk att vi har tre personer som fyller imorgon, Nordan, Tommy & Tina :) Åkte dit med presenten vi hade åt henne och blev bjuden på tårta & annat gott fika. Jag åt smörgåstårta som är min favorit, blir alldeles skakis av söta tårtor så jag låter hellre bli dem ;)

Efter en stund började min tunga sticka och domna bort, hjälp! Slängde i mig tavegyl och koncentrerade mig på att andningen funkade som den skulle. Efter ett tag, som kändes som en evighet, återfick jag känseln i tungan. Har blivit tillsagd tusen gånger att inte äta skaldjur eftersom pappa var så extremt allergisk mot det, men det är ju så gott! Och jag har alltid tänkt att det är ingen fara, det händer inte mig.. Men nu var det säkerligen just det det gjorde, så jaha, hejdå skaldjur.

Efter någon timme åkte jag hem och skulle städa, men det gick ju som det gick. Var så trött så jag somnade, haha! Jaja, vaknade vid 20 och tog en promenad med Odin som gjorde mig pigg igen. Sen har jag mest tagit det lugnt, känner mig helt utslagen efter helgen - Men nu blir det nya tag! Känns som en ny början på livet, nu ska det ordnas upp ordentligt!

Satt nyss och kollade igenom massa papper, en text i pappas obduktionsrapport jag inte läst förut gjorde mig både ledsen & glad. Men mest glad, för det som hänt kan jag inte göra någonting åt - Men jag tror nog att det var precis så det var meningen att bli, nu när det ju ändå hände.

Nu ska jag sova, ska städa imorgon nu när det inte blev gjort idag för på fredag kommer kanske Malin hit från Sundsvall :) Hoppas på att det blir så, pyssel hela helgen!

kan jag få en snus, så jag dör som en man, annars får aldrig själen min ro

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0