Tankar åt båda hållen

Jag har tänkt mycket på hur det ska bli nu när skolan är slut. Det känns skönt att jag är klar men samtidigt så jävla tråkigt att lämna skolan och klassen. Vi har fått jättebra sammanhållning i klassen och fungerar hur bra som helst ihop, det märktes speciellt när vi hade friluftsdag i somras och vi gjorde massa samarbetsövningar :) Jag kommer sakna klassen, det känns så ledsamt..

När jag slutade 9:an brydde jag mig inte ett skit, jag kände nästan ingen i klassen iaf och jag var bara glad att slippa skiten. Men nu är det annorlunda, kanske för att jag uppskattat skolan mer och kanske för att jag vågat vara mig själv fullt ut eftersom jag är ensam tjej i klassen. Jag har aldrig gått bra ihop med tjejer, endast haft ett fåtal tjejkompisar under min uppväxt. Har alltid trivts bäst ihop med killar och varit mer lik dem i sättet.

Jag kommer nog att gråta hur mycket som helst på studenten, önskar jag kunde vrida tillbaka klockan till första skoldagen. Då satt vi allihop i en ring och var så nervösa ;) Jag minns att Jonas lekte med persienn-snörena och råkade vicka på stolen så han helt plötsligt hängde där med snörena runt halsen, haha! Det var en rolig syn men då vågade ingen skratta eller säga något :P

Jag kommer sakna er allihop IT3A <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0