En händelserik vecka + STUDENTEN!

Hade så jävla ont efter att jag dragit tanden förra onsdagen så på torsdagen blev det en fylla igen ;) Var på skolan mitt på dan och lämnade in datorerna och sen gick jag, Viktor och Thomas hem till Kristian och spelade lite Guitar Hero, fan vad jag ägde, haha :P Runt 16-tiden drog vi på donken för killarna var hungriga och efter det mötte vi upp hela klassen utanför ett spa i stan. Vi badade bubbelpool och bastade i ångbastu (även lite i en vanlig bastu med) och drack pilsner såklart ;) Var så jävla härligt och två timmar flöt förbi fort som bara den. När vi var klar och hade duschat och fixat oss drog vi hem till Erik & Sanne allihop och det var kul att umgås med alla. Känns så jävla synd bara att vi inte hittat på massa innan eftersom det var så kort tid kvar i skolan.. Jaja, blev många timmar där iaf innan vi drog till stan igen och gick på krogen. Stannade inte så länge eftersom jag var så törstig och bara ville hem och dricka vatten, så jag och C tog taxi hem och somnade direkt!

I fredags skulle alla som fått ett slutbetyg få hämta ut sina datorer GRATIS :) Så jag var där och hämtade ut den först av alla på hela skolan och sen stack jag direkt för att C skulle hämta upp mig i stan. Det blev färd mot Östersund direkt och väl där började partajet igen ;) Hämtade upp Annika och sen drog vi upp till Rasmus en sväng innan vi stack till Österäng. Var mycket folk och glada studenter som man hejade på och vi hade hur kul som helst. C stack till bilen och satt där länge för det var så dåligt väder men jag hade ju Annika och alla killar som flockades runt henne. Finaste kommentaren hon fick: "Fan vad snygg du är, ska du följa med hem till mig och knu**a" haha :P Var en sväng till rådhuset och sjöng om en banan eller nåt och sen gick vi till österäng igen. Rasmus var full och vi hjälpte honom hem och sen ringde Annika till Viola som kom och hämtade oss i stan. Jag & C åkte hem till mamma och Annika följde med Viola :) Det var en lyckad kväll och jag mådde dessutom bra dagen efter ;)

Efter helgen åkte vi hem till Sundsvall igen och jag har fixat & donat med datorn som nu äntligen INTE är låst och jag kan göra precis vad jag vill :D Bara för att jag kan/får så har jag installerat järnet på datorn, haha :P

I onsdags skulle vi samlas på skolan 9.30 trodde vi men så var tydligen inte fallet för hela skolan var öde. Fick skjuts av Henkes mamma upp på Norra berget där vi skulle spendera dagen med alla andra 3:or på skolan och tävla om i vilken turordning vi skulle springa ut på studenten. Sagt och gjort, vi trotsade spöregnet och tävlade - Spikade, kastade ägg, gick en hinderbana med ögonbindel och plockade så många klädnypor som möjligt med en hand. Sista tävlingen var dans, vi backade när vi såg hur seriöst alla andra klasser hade tagit det så vi visade aldrig våran dans, haha! Gick hem igen efter det var över och var dyngsur när jag väl kom hem så då mös jag med Odin i soffan resten av kvällen :)

Igår torsdag var det STUDENTEN och jag klev upp kl.5 för att hinna fixa lite innan jag skulle iväg på champagnefrukost vid 7. Kom dit ½ timme innan och var nästan först av alla så jag satte mig på en parkbänk och öppnade första ölen för dagen :P Klassen kom allt eftersom och vid 8 drog vi till skolan. Där skulle vi tydligen göra en skylt med vårat klassnamn och det blev min uppgift. Det gick ju lite som det gick eftersom jag inte var helt nykter med det fick duga iaf! Stack på donken efter det och åt lite innan jag tog bussen hem för att byta om och göra mig iordning inför studenten :D

Mötte mamma, Reijo & Angelica som precis kommit från Östersund för att fira mig och jag fick skjuts till skolan vid halv 12. Vi gick med klassen till stadshuset för att mingla lite, få betyget och passade även på att skriva i mössorna. Fick veta ordningen på utspringet och... ehhh... jo, vi kom sist... Gick runt och samlades i en kö precis innan utspringet och då började pirret i magen! Kändes som det tog en evighet innan det var våran tur men FYFAN vad härligt det var att springa ut och gå upp på scenen! Man skulle ställa sig där och sjunga studentesången med det var knappt någon av killarna i klassen som visste hur den gick så det blev en låt som Hägglund kom på på morgonen istället, haha vilken syn :P

Det delades ut lite priser och sånt innan vi fick gå och hälsa på våra familjer, jag fick blommor och det togs massa kort :) Sedan bar det av upp på flaket, Angelica tog jag med mig men hon tyckte inte det var så kul. Åkte runt i stan ett tag och hälsade på alla vi åkte förbi och vi sjöng, skrek och skrattade hela tiden. När det var klart åkte var och en hem till sig och jag var så trött så jag somnade när jag kom hem :P Mamma väckte mig vid 17 och då var det middag, renstek med sås och potatisklyftor, så jävla gott! Var kanske inte så social vid middagsbordet för jag var fett bakis, haha vilken bakvänd dag :P Fick lite presenter, en skitsnygg ring och en vinöppnare, lite pengar och blommor :) Efter maten skjutsade mamma & Reijo in mig & C till stan innan dom åkte hem till Östersund igen. Vi mötte upp Thomas & Kristian och gick hem till Fredde för att festa. Dit kom klassen allt eftersom tiden gick och vi blev fullare och fullare allihop ;) Det var tydligen inte bara jag som varit så trött så jag somnade när jag kom hem, många hade gjort det efter den tidiga champagnefrukosten :P

Vid 22-tiden började vi gå ner mot stan och vi hann även bli stoppade av polisen :P Fick en varning och sen fortsatte vi gå mot avenyn där det var studentfest. Tror aldrig jag har druckit så mycket alkohol på en enda dag förut men det var fett kul att festa och fira studenten! Jag dansade och snackade med massa folk och var helt slut när vi åkte hem vid 2 inatt.

Vaknade vid 10 imorse och var bakis som fan, "är huvudet dumt får kroppen lida" sa mamma när jag ringde henne för att klaga :P Tog en promenix med Odin till arbetsförmedlingen så nu är man inskriven där också :) Kom hem nu vid 16 så det blev en väldigt lång promenad och Odin badade även lite i ån på vägen hem för det blev så varmt :)

Så nu sitter jag här och är plötsligt arbetslös istället för studerande och undrar hur fan det ska gå utan pengar?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0