Hemma efter helgens semester!

I fredags städade jag och var så glad efter skolan! Jag packade och fixade inför resan och när C kom hem från jobbet gick vi på affären. Vi köpte två långa baguetter var som jag gjorde iordning när vi kom hem. Sen blev det att vi satt och väntade ut tiden, kollade lite på talang 2009 och singin bee innan vi började gå mot tågstationen vid 22-tiden :D Vi gick lugnt och bara njöt av vårluften och när vi kom fram träffade vi Kristian i min klass. Tåget var lite försenat så vi klev inte på förrän en kvart innan tolvslaget och lade oss i sovvagnen. Det var hur hett som helst i hytten och både jag och C vaknade flera gånger under natten för vi inte kunde sova i värmen! Klockan 4 på morgonen klev vi upp båda två för att gå på toa och då kikade vi ut en stund också för vi stod i Stockholm just då :) Hade ställt klockan på 8 men vaknade vid 7 och låg och spelade lite på mobilen innan jag väckte C och fixade fram mackorna jag hade med. När vi kom fram köpte vi kaffe och sen kollade vi upp varifrån bussen vi skulle ta gick ifrån.

Det första som hände när jag klev ut i Göteborg var att en tjej kom fram och ville att jag skulle köpa ut cigg åt henne, haha - första händelsen på semestern ;) Vi tog bussen efter en halvtimme och kom fram till bilaffären precis innan de öppnade. C fick skriva under massa papper och betala handpenningen och sen fick vi äntligen bilen! Den var såååå fin! Jag är kär i vår nya bil, den var så skön att åka i, så tyst så man inte vet om den är på eller av :P Bilhandlarna tyckte vi skulle stanna i Göteborg för tydligen hade Liseberg premiär i lördags men för att hinna hem i tid var vi tvungen att börja åka direkt mot Uppsala.

När vi kom fram till Uppsala skulle vi låna toan på Max, haha - När det var min tur kom en döv kille klädd i kvinnokläder och med en blond peruk fram. Han pratade inte men jag förstod att han ville gå före i kön som var låååång och vi hade redan väntat så länge så jag försökte visa att jag var verkligen tvungen att gå på toa! Vad gjorde han då? Jo, han FÖLJDE med mig in på toan! Haha, jag stod bara där och tänkte "Vad fan ska jag göra nudå?" Men då skrattade han och gick ut igen, haha - Jag lyckas alltid råka ut för konstiga typer var jag än är :P Efter det gick vi  och åt på ett kebab-ställe och sen gick vi lite genom stan innan vi åkte till campingen vi hade hyrt en stuga på. Det var jättemysigt men tyvärr fick jag så ont i huvudet så jag somnade och sov bort hela kvällen :(

När vi vaknade i söndags så plockade jag ihop packningen och så åkte vi in till Uppsala igen och gick några timmar på stan, letade en studentklänning men hittade ingen jag gillade tyvärr. Däremot hittade jag as-snygga kortbyxor till C som han fick av mig :) Efter turen på stan åkte vi och tankade och då såg C en hamburgerbar som han åt på för sisådär en 10 år sedan när han satt på hem i Uppsala, så då tog vi och käkade lunch/middag där innan vi började åka mot Sundsvall :D

På vägen hem stannade vi bland annat i Söderhamn och tog en kaffe och sedan i Hudiksvall och gick en sväng i staden. Där var det så fint så vi tror vi ska ta en helg framöver och åka dit :) Nu känns det rätt skönt att vara hemma igen och det var härligt att få sova i sin egen säng inatt!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0