September 2007

Seriöst?!
30 september kl. 22:39

det finns en grupp i vårt land som kan skjuta eller slå dig min vän,
utan att något straff väntar dem sen, jo vi kallar dom polisen..


Usch&Blä!
28 september kl. 23:45

Just nu känns allt bara så tråååkigt! Jag vill att älskling ska ringa så jag får veta hur det är.. ORKA dethär!

Du vet väl om att du betyder allt för mig, ellerhur?!



2 år
25 september kl. 14:10

Igår åt vi räkor och drack lite öl och mös framför TV:n jag och Christopher, vi firade ju 2 år. Tänk vad tiden går fort när man har roligt :P

Sitter på skolan nu, har rast till halv fyra.. Låååångtrååååkigt! Aja, så är det iaf. Har fysik sen och slutar kl fem, då ska jag hem och så får jag se när C kommer.

På torsdag är det fotografering också, får se om jag blir nöjd med korten i år då.. Troligtvis inte! Åh! Jag blir så arg på mig själv, jag har blivit ett jävla matvrak! Jag kan bara inte sluta äta när jag väl har börjat, det måste jag få ordning på. Nu, på en gång idag. Jag måste skärpa mig!

Ska försöka plugga fysik nu fram till halv fyra.. BAJS!


Hemma igen..
23 september kl. 23:01

Kändes jobbigt att lämna mamma, Angelica och Ricko idag.. Tycker det är tomt här hemma nu när inte Ricko är här längre :(

Har hjälpt mamma att fixa lite hemma i helgen, ställde mammas gamla säng i mitt gamla rum, även ett skrivbord och datorn. Vart jättefint därinne! Sen så fick mamma min gamla säng in till sitt rum, men jag får ta den när jag hälsar på ;)

Så tog jag nästan allt det sista jag hade kvar hos mamma idag när Christopher och jag åkte hem, känns skönt att få rensa och städa bort massa. Jag har snart inga grejor kvar, som jag kastar bort allt :P

Har pluggat lite fysik nu ikväll, har prov nu till vecka tydligen! SKIT! Jag som var sjuk hela förra veckan och missade sex timmar fysik då! Men, men.. Jag har hängt med så gott jag kan, mailade ju och frågade läraren vad jag skulle göra hemma för att inte komma efter iallafall..

Ska väl lägga mig snart, GodNatt <3


Östersund
19 september kl. 23:35

Imorgon efter skolan åker jag, Ricko och C till Östersund. Ricko ska stanna där sen tills vidare så får vi se när han kommer hit till oss nästa gång..

Har varit hemma från skolan sen förra torsdagen nu, har haft migrän och inte orkat göra någonting! Men nu har den äntligen släppt så imorgon tar jag mig iväg, slutar kl 17 och ska väl bara hem och hämta packningen och sticka då antar jag.

Och nu blir det sängen, skönt! GodNatt <3


Slut på helgen
16 september kl. 22:06

Känns ganska skönt att helgen lider mot sitt slut nu faktiskt, för imorgon får jag träffa min lillis igen! Jag saknar honom så det nästan värker i hjärtat, seriöst faktiskt! Ska bli skönt att få tanka lite kärlek när han kommer hem ;)

Vaknade vid 12-tiden idag, kände att jag hade sprängande huvudvärk, somnade om och vaknade igen vid 2-tiden, Ooops! Stackars lilla Ricko, han var ju jättehungrig då! Men jag gottgjorde honom genom att ta en långpromenad uppe i skogen iallafall :D Har varit ganska kallt idag, fast inte lika blåsigt som igår. Ett träd här utanför blåste av på mitten i stormen, inte konstigt att det kändes som jag skulle blåsa bort när jag var ute!

Har köpt ett par rosametallic ballerina-skor med snörning på tradera också, och ska försöka få ett par skor till innan kvällen är slut ;) Jag har faktiskt sko-mani, men det kan inte hjälpas.. Jag älskar skor och så är det bara!

Har ellära imorgon sen slutar jag vid lunch, skönt det. Då ska jag hem och byta sängkläder åt C, kan inte göra det nu för lampan är trasig så det är kolsvart därinne :P Sen får jag se om han äter i Östersund innan han åker eller om jag ska laga till något gott åt honom :)

Aja, nu blir det väl sängen om en timme så jag tar mig upp imorgon. GodNatt <3


Albert Einstein
16 september kl. 21:20

"Logik tar dig från A till B. Fantasi tar dig vart som helst."
Albert Einstein


Liknelse med våldtäkt, eller?!
15 september kl. 20:58

Källa: kedjebrev som kommit via e-post

Det var alltså en kompis till mig som blev utsatt för väpnat rån. Eller,ja, kompis vet jag nu inte, men bekant. En bekant - det är ju inte vem som helst som blir utsatt för sånt ju.

Hur som helst, han var på väg hem från krogen en kväll när en maskerad kvinna kom ifatt honom bakifrån, tryckte upp en pistol i ryggen på honom och sa: Pengarna eller livet. Så han gav henne sin plånbok då. Hon blev fast sen och det blev rättegång och grejer.

Ja, alltså, det är inget fel på honom, egentligen, men, jag menar, det är ju faktiskt ett par små saker man undrar över, faktiskt. Jag menar, för det första:Vad i all sin dar gjorde han ute vid den tiden på natten!? Alltså, halv ett på natten, mitt i centrala Stockholm! Jag menar, lite får han ju faktiskt skylla sig själv också, va.

För det andra måste man ju säga att han var minst sagt utmanande klädd,alltså. Kritstrecksrandig kostym och slips och blanka skor, jag menar, vem som helst kunde ju se att han hade en plånbok, man behöver nu faktiskt inte gå och skylta med det på det där sättet! Men så gick det ju som det gick också, ju.

Och för det tredje: Varför gjorde han inget motstånd? Va? Okay, pistol i ryggen säger ni, men det visade sig senare att det bara var en vattenpistol! Hon hade inte haft för avsikt att skjuta honom eller någonting, men han lämnar villigt ifrån sig plånboken, sådär bara, utan vidare!

Allt detta visar mer än tydligt att han egentligen ville det själv. Och det är ju inte så konstigt - alla människor har ju ett naturligt behov av att ge. Och speciellt män, jag menar, så har det ju varit ända från stenåldern att mannen har ett naturligt behov av att försörja en kvinna.

Dessutom framkom det vid rättegången en hel rad för mildrande omständigheter som gjorde att straffet sänktes: För det första hade kvinnans försvarsadvokat kallat in några av hans kompisar som skulle vittna om hans karaktär. Han hade nämligen under kvällen vid flera tillfällen setts bjuda sina vänner på drinkar. Fullständigt strödde pengar omkring sig, gjorde han. Och det säger ju en hel del om hans karaktär, jag menar, han är sån, helt enkelt.

För det andra så hade hon ju varit på samma krog då, och sett honom bjuda runt sig så där. Och sen så gjorde han ju som sagt inget motstånd sen heller. Alltså hur i all världen skulle hon plötsligt kunna förstå att han som verkat så positiv hela kvällen sedan plötsligt inte ville?

Ja, och sedan tog det hela inte så lång tid heller, han hann ju egentligen inte lida särskilt mycket.

Försvarsadvokaten hade också kallat in en psykologisk expert som kunde vittna om en av de grundläggande skillnaderna mellan kvinnor och män: Det är nämligen så att kvinnor helt enkelt behöver mer pengar än män - de har större pengadrift, som det heter på fackspråk. Jag menar, kvinnor ska ha smink, mensskydd och behå, så är det bara, helt enkelt.


Ensam hemma..
14 september kl. 12:49

Jahopp, så har Christopher åkt till Östersund idag då :( Jag saknar honom jättemkt redan! Och så kanske jag inte ens får träffa honom förren på måndag eftermiddag!! Skit! Vad jobbigt allt känns nu, jag vill ju ha min lillis här hos mig ju.. Men jag har ju iaf Ricko här, han följde ju med hit till Sundsvall efter sommaren och ska vara här tills slutet av september iaf :D

Ska plugga massa matte och fysik i helgen, går ju rätt bra när man väl kommer igång :) Skönt det ju! Vart nöjd över betygen jag fick när jag slutade ettan också, gick faktiskt mkt bättre än vad jag trodde det skulle göra i många ämnen :D Här är resultatet av allt pluggande i ettan;

* Datorkunskap - VG
* Desktopp - VG
* Engelska A - MVG
* Estetisk verksamhet - Musik - MVG
* Matematik A - MVG
* Naturkunskap A - MVG
* Operativsystem Windows XP - G
* Persondatorer - VG
* Programhantering - VG
* Programmering A - MVG
* Projekt och företagande - MVG
* Småföretagande A - MVG
* Svenska A - MVG
* Webbdesign - VG

Och i Idrott och hälsa A hade jag G än så länge, fast den kursen håller ju på nu i tvåan också :) Riktigt nöjd jag ;) Hejhopp!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0