Mars 2007

1½ år med älskling i helgen ;D
28 mars kl. 23:20

Var så mysigt i lördags när jag och Christopher firade 1½ år, vi drack champagne och åt räkor och mös hela dagen ;D Kändes så underbart att bara ägna dagen åt varandra.

Fick veta vad jag fick för betyg i musik förra veckan också, MVG =D Blev skitglad när jag fick veta det!

Sedan hade vi betygsnack på engelskan också, jag hade absolut ett starkt VG än så länge men läraren tror att det blir MVG innan kursen är slut!! Shit! Allt har börjat gå så bra för mig i skolan sedan jag flyttade från Östersund ;P

Är sjuk idag, men jag stack en sväng till skolan för att hjälpa Emma med en svenska-uppgift vi hade, det gick bra. Var på Novotek och intervjuade chefen där =)

Åker till Östersund på fredag, mamma fyller 40 i helgen och Reijo fyller 60 - 100 års-kalas i helgen då ;) Hoppas att älskling kan följa med också <3

Sedan är det bestämt att jag ska hämta Angelica nästa fredag och att hon ska vara här hos mig och Christopher över påsken, ska bli sååå mysigt =D

Nu ska jag ta och spela lite yatzy innan sängen ropar, GodNatt <3


Svenska-prov
21 mars kl. 22:42

Haha, yes! Jag fixade svenska-provet idag, fick 31 poäng av 40 så det blev VG =D Är så jävla nöjd, har ju verkligen pluggat till det här provet. Efter svenskan så hade vi Tema IT-företag, vi skulle komma på en idé på hur korridoren och uppehållsrummet ska göras om. Jag och Emma ville vara ensamma, vi vill ju inte ha nån latmask i gruppen ;P Det har ju blivit så nu att vi är själva vid vårat bord eftersom Petter, Tobias, Stefan och nån som jag inte kommer ihåg vad han heter, som brukade sitta med oss har slutat. Men, men.. Det gick iallafall jättebra, vi kom igång med projektet och ligger just nu först i klassen =D

Efter skolans slut var det extra-matte, gick därifrån vi 16.00 eftersom jag skulle hem och tvätta. Sen kom Christopher hem också, vi åt och sen har vi pluggat. Har ju engelska-prov imorgon så det gäller att vara förberred!

Blä! Jag börjar verkligen att lessna på låtarna på Mp3:n nu, har haft samma låtar sedan jullovet =S Får ta och fixa det någon dag framöver.

På lördag firar jag och älskling 1½ år, ska äta tigerräkor och dricka champagne och mysa då ;) Ska bli mysigt att bara ägna hela dagen åt mys, tihi^^

Jaa, men nu ska jag väl gör mig iordning för natten och plugga lite till innan jag lägger mig, GodNatt <3


Stulen dator på skolan
19 mars kl. 23:07

Jahapp, jag är ju så smart så naturligtvis så lämnade jag och några till klassrummet olåst i morse. Letade efter någon lärare som skulle kunna låsa men hittade ingen, så då var vi ju tvugna att gå för att inte missa nästa lektion.

Jaha, kan det ha tagit 10 minuter?! Om ens det, då kommer Erik i klassen och berättar att hans dator blivit stulen.. shit! Det var ju verkligen inte bra! Jag vart skitskraj att min dator också skulle vara borta när jag kom tillbaka efter idrotten!

När vi kom upp till klassrummet konstaderades det att Eriks dator, Marcus pengar och även Mattias pengar var stulna.. Men alla mina grejor var kvar, pust! Jag som såg framför mig hur jag var tvungen att göra om allt skolarbete!

När jag kom hem så lagade jag lite mat och pluggade engelska, sen kom Christopher hem. Har kommit igång bättre nu med matten, skönt!

Har kollat på 100 höjdare nyss och nu ska jag bara räkna nått tal till i matten och sen lägga mig. GodNatt <3


Söndag, söndag..
18 mars kl. 22:35

Har varit ensam idag också HELA dagen, suck.. Sååå jävla tråkigt! Aja, imorgon börjar skolan igen iallafall, så då får man ju träffa lite folk igen =)

Blä! Det gick inget bra med matten idag heller, jag måste ha glömt hjärncellerna i Östersund! Men, men.. Det kanske ordnar sig, ska försöka plugga imorgon också.

Nu ska jag nog snart sova, skulle fika med Christopher men han pluggar så det är väl bara att glömma antar jag.. Aja, GodNatt iallafall..


Lördag..

17 mars kl. 22:42

Lördag, och jag har varit HELT ensam HELA dagen idag.. Mycket tråkig dag var det idag =( Har suttit i min ensamhet och hostat&nyst, även försökt plugga lite matte. Men det gick inget vidare idag, har ju hunnit glömma typ allt för att jag inte räknat på lovet. Allt känns så kasst idag, vet inte varför. Känner mig hängig idag bara, och trött!

Älskling kom nyss hem från skolan, äntligen! Också fick jag det vinnande budet på parfymen jag ville ha på tradera idag, JIPPI! Hoppas jag får den till veckan, den luktar ju så gott =D Efter auktionen var slut så tog jag ett bad, om man nu kan kalla det för det. Jag klev i, väntade typ två minuter och klev upp igen. Jag kan inte bada när jag är själv, vet inte varför. Men så är det i alla fall.

Aja, nu ska jag väll lägga mig snart, känner mig så hängig att jag inte orkar vara uppe mer. Även fast det är lördag-kväll och typ alla andra är ute och har kul.. God Natt!


Slut på ledigheten..
13 mars kl. 22:59

Jaha, så börjar skolan imorgon igen då.. Och det börjar dessutom med PROV! Men jag har iallafall pluggat nu i två dagar så det borde gå rätt bra, hoppas jag =S

Innan Christopher gick till skolan idag så gick vi ner på affären och hämtade ett paket som hade kommit, det var mina nya svarta skor, JIPPI! Dom satt perfekt på foten och jag är så nöjd med dom =)

Sen när Christopher kom hem från skolan så hade jag börjat med middagen, fiskpinnar och ris. Vi åt och C fortsatte att plugga.. Jag satte ut alla kläder och skor jag ska sälja på tradera så nu är det klart också ;D

Pratade lite med Angelica efter hon hade kollat på Bolibompa, härligt att höra min lilla ängels röst <3

Jaa, och nu sitter jag här medan C fixar&donar med sitt bredvid mig =D Ska lägga mig snart tror jag, så jag kommer upp i tid imorgon när det är skola och allt ;P

Jag älskar dig Christopher Olofsson <3


Jag är såå blond!
11 mars kl. 23:59

Jaha, kom på strax innan 23.00 att jag kanske skulle höra med någon från skolan om vi hade mentorstid imorgon eller om vi började senare. Kom fram till att jag började senare, MYCKET senare! Är tydligen ledig fram till onsdag =S Hade jag inte en aning om! Men, men.. Det var ju en trevlig överraskning =D

Har varit hemma med Christopher idag, gjort pannkakor till middag också =) Efter middagen hade vi lite mysigt ett tag, trevligt, trevligt! Ska plugga imorgon, bra att jag är ledig så jag har hela dagen på mig att ordna allt!

Ska väl lägga mig snart, så fort älskling är klar med sitt F.E.A.R-spelande ;D

KÄRLEK <3


Helg
10 mars kl. 19:17

Har bara varit hemma och tagit det lugnt idag med älskling, skönt med helg. Har sålt massa grejor på tradera och tjänat lite extra pengar, mycket bra med tanke på att jag var tvungen att lösa ut medicin igår för 140 kr! Hoppas att det blir bra nu med urinvägsinfektionen, har faktiskt känt mig bättre idag =)

Åt stuvade makaroner och korv till middag idag, riktigt gott var det! Sen gick jag och Christopher ner på affären för att väga högtalarna som han har sålt på tradera. Har även fixat lite på hemsidan som jag har börjat göra, finfint!

Ska skicka tillbaka mobilen som mamma köpte förut imorgon också, eftersom den inte funkar som den ska. Hoppas att det är en ordentlig person som skickar en ny och inte lurar en på pengarna!

Har nyss kollat när älskling fräste ut ett nytt kretskort, lillis! Har lite ont i huvudet idag också, kanske pga medicinen jag äter just nu =( Måste ta och plugga imorgon, har varit så lat nu på lovet så jag har inte gjort någonting! Men det ordnar sig, jag jobbar ganska snabbt när jag väl kommer igång ;P

Angelica <3


Tillbaka från Östersund igen!
8 mars kl. 22:30

Kom tillbaka från Östersund igår kväll =) Har saknat älskling så mycket medan jag var borta! Har träffat mamma och lite andra i släkten, spelade låten för dom också. Alla tyckte det lät jättebra =D Det var tråkigt att sitta hemma när ändå inte Ricko och Angelica var där medan mamma var på jobbet, så jag följde med henne istället. Satt och kollade på MASSOR av avsnitt av House på datorn ;P

Var också och fikade på Svenssons café med Tommy och Towe, riktigt skoj var det! Efter fikat gick vi hem till mamma och satt och pratade lääänge om allt möjligt =D Spelade yatzy med mamma många gånger under tiden jag var i Östersund, kul kul =D

Skulle träffa Andrea men hon ringde aldrig =( Skulle även träffa Mikaela, men det gick inte pga katten =( Aja, var i alla fall skoj att vara där ett tag och umgås med mamma. Jobbigt att lämna henne sen bara, lilla mamma, du ska inte vara ledsen..

Har haft ganska ont i tänderna nu också efter att jag spände tandställningen när jag var i Östersund, men det var mycket bättre idag =)

Har slösat bort MASSOR av onödiga timmar idag på sjukhuset, skulle kolla om jag har urinvägsinfektion och det tog hur lång tid som helst. Haha, kom på världens dåligaste rim på bussen när jag och Christopher åkte till sjukhuset:

"Att jag sitter här med kiss är det ingen som vet,
för det är våran egen lilla hemlighet.."
Jag är så poetisk av mig ;P

Kollade på en film igår från när Joel var en liten bäbis, kändes så konstigt att se honom. Det spelades in för 10-11 år sedan men jag känner igen honom ändå. Hajade till när jag helt plötsligt hörde morfars röst på filmen, kände hur tårarna var på väg. Lilla morfar, jag saknar dig <3

Kom nyss hem från sjukhuset och känner mig helt slutkörd, ska vara uppe länge så jag kan ta medicinen jag fick inatt.

Jag älskar dig Christopher <3


Imorgon åker jag..
3 mars kl. 22:59

Åker till Ösd imorgon och lämnar min älskling här i Sundsvall =( Min Lillis! Jag älskar dig <3 Men jag stannar nog inte så jättelänge, saknar ju min lillis när jag inte har honom nära..

Mamma ringde idag och berättade att Oskar hade somnat in idag, grinade lite medan C var på affären :'( Lilla Oskar, vila i frid.. Hoppas du får det bra i himmelen, du har ju morfar där iallafall..

Christopher jag älskar dig <3


Nästan färdigt =)

1 mars kl. 22:51

Jaha, så har man äntligen spelat in idag då. Hade panik i morse när jag vaknade och kände att jag hade ont i halsen! Drack massa varmt te och hoppades på det bästa.. Christopher gick vid halv åtta och jag duschade innan jag skulle iväg till skolan. När allt var klart och jag skulle gå ut kom jag på att jag hade glömt plånboken, sprang in till datorn och skulle hämta den. Men där var den inte, nähä.. Letade i köket, sovrummet, hallen och t.o.m på toaletten!! Fast den var ingenstans.. Precis då började dom borra eller nåt ovanför och det hördes vill jag lova! Hörde inte ens mig själv där jag sprang runt och svor som en galning! Ringde upp Christopher för att höra om han visste vart min plånbok var, men det visste han inte.. Såg att bussen åkte och blev jättearg på min lillis, förlåt älskling <3 Lyfte på en hög med kläder och där låg den! Haha, där hade den legat hela tiden och förstört min morgon =P

Aja, gick ut för att vänta på nästa buss.. Väntade länge och hann bli jättefrusen. Sen såg jag att det kom en STOR plogbil en bit bort, den kom närmare och närmare.. Och sen var jag och en annan tjej som väntade på bussen inplogade i busskuren med en snövall, på typ en meter, framför oss. Jaha.. Hur ska vi nu ta oss ut? Väntade ett tag och funderade på om man kunde klättra över, men då kom en annan plogbil och plogade bort snön, tack =) Kunde åka med bussen som kom utan att behöva klättra över massa snö ;P

När jag kom till skolan ungefär en kvart försent pustade alla ut, dom hade varit jätteoroliga att jag var sjuk eftersom vi skulle spela in. Fick vänta tills efter lunch med inspelningen eftersom rösten inte funkade som den skulle.. Fast den funkade inte jättebra då heller =( Blev ganska bra iallafall, nöjd med resultatet. Kunde t.o.m spela in bas och trummor idag!! Så nu är låten nästan helt klar, ska lägga till lite effekter imorgon och så bara..

Efter skolan så kom Christopher och Svempa och hämtade mig i stan och vi åkte till Birsta en sväng. Sen åt vi pizza och jag hade med mig egen bea för den är så äcklig där! Haha ;P När vi kom hem byggde jag och älskling ihop min garderob som kom från IKEA idag =D=D Jättefint vart det!

Pratade lite med Angelica idag också, tackade för teckningen jag fick med posten igår. Kändes jobbigt att veta att vi inte kommer träffas under lovet. Men, men.. Jag får se till att hon kommer hit och hälsar på snart igen, jag älskar dig lillasyster <3

Ska sova nu iallafall, Godnatt <3

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0